Jump to content

Hvordan/Hvor installere musikkanlegg i åpen båt (Askeladden 15-3050)


Campingcruisern

Recommended Posts

Vi har en Askeladden 15 fot 3050 åpen båt med vindskjerm, men som vi ikke har kalesje til . Vi har tenkt å installere en marin musikkspiller i den. Har allerede skjært ut for og montert høyttalere. Opprinnelig hadde vi tenkt å montere den i en slik boks oppå "dashbordet" framom rattet på høyresiden. Men når vi skiftet motor fordi den gamle gikk ad Dundas, så ble det montert en stor turtallsmåler der, og boksen blir nok for stor til å montere rett foran rattet. (Dessuten har jeg nå fått tak i ett Garmin Striker 4 ekkolodd som skal monteres der) Under er ett bilde av typen båt og noen bilder av hvordan båten er innvendig. Vi tenkte litt på å montere spiller foran ratt vendt mot passasjer som eventuelt sitter foran fører, men er redd da bakdelen kan bli litt utsatt til?

Siste alternativet jeg har tenkt på , er å montere den i en eller annen selvbygd boks under sete midt foran. (Se bilde nr 2.) Noen som har gjort noe lignende? Og hva bør man eventuelt bygge denne boksen i? Og kan musikkspiller kobles på samme batteri som motor, eller bør slike ting ha ett eget?

 

20170501_185818.jpg.06de13baf62877decf03d22814db098c.jpg

 

IMG_20170618_105017.jpg.40eea815450f619a1be544ea3fc9510f.jpg

 

20170413_180821.jpg.8293a7426e69abab6c3ed13de11f645f.jpg20170424_153256.jpg.235b2237cc6f731ebb7bfa4193879499.jpg

Redigert av Askeladden3050 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

pipe skrev for 7 timer siden:

Jeg hadde felt det inn i fronten av benken innerst under dekk.
Kjøp med en fjærnkontroll så er det enkelt å betjene uten å krabbe under dekk for å skifte sang.

 

Tenkte du på «plastikk kanten» i overkant der, så går det dessverre ikke. Er noe skumgreier og diverse som bygger under der. Vi tenkte nemlig på det.

Har selvfølgelig fjernkontoll til anlegget.

Link to post
Share on other sites

Om du ikke har handlet spiller så finnes det diverse blåtann spillere som ikke har panel og som kan monteres helt skjult. Disse spiller av musikk fra mobilen. Et annet alternativ er enkelt pioneer spillere for bil som du kan styre via app på mobilen. Da kan du montere dem slik at de ikke er synlige. Monterte en Pyle blåtannforsterker i egen båt, men med de små høyttalerne jeg monterte ble det litt sped lyd så da monterte jeg en Polyplanar marine sub (en kasse som en tykk telefonkatalog(for de som husker dem)) og det ga ok lyd. 

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Fortsatt ikke fått installert anlegget i båten. Har vært innom en del forskjellige ideer om plassering og hvordan man skal installere anlegget, men har falt tilbake på at det kanskje er mest fornuftig å bygge en slags framme i båten under setet. Dette vil jo bli den mest skjerma plassen i båten,  i og med at det er en åpen båt uten kalesje. Ingen som har bygd inn anlegget sitt på denne måten og  kan komme med noen gode råd. Hvis man for eksempel bygde den i noe slags møbelplater, så burde den sikkert males eller kles med noe som tåler litt fuktighet, så den ikke går i oppløsning med en gang?

 

IMG_20170618_105017.jpg.40eea815450f619a1be544ea3fc9510f.jpg   

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...