Jump to content

Furuno MFD12 radar, båten står skjevt, går sideveis


onsing1

Recommended Posts

Har en Furuno MFD12 hvor båten står på skjeve, altså ser det ut som om jeg går sideveis på kartplotteren. Det gir blant annet utfordringer med retningspila. Noen tips om hvordan jeg kan få rettet opp båten på plotteren?

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Furuno MFD12". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke ditt Furuno nav system, men det minner om et tilsvarende problem jeg hadde med retningssensoren/ det elektroniske kompasset for min Garmin autopilot. Løsningen var kalibrering av kompasset. (I tillegg hadde jeg en antatt mekanisk feil, slik at jeg måtte skifte ut denne enheten.)

 

Kanskje du har en tilsvarende kalibreringsfunksjon i ditt Furunosystem?

Redigert av Trond123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...