Jump to content

Voltmeter og turteller blir spinnville!


strawberry

Recommended Posts

Fin ferie, fint turtall, og alt vel! Plutselig begynner voltmeteret å øke, for så å svinge frem og tilbake, for deretter å bli stående på 16! Turtelleren begynner å vandre omtrent samtidig! Oppfører seg helt sykt og varierer veldig! Blir nogenlunde stabil på rundt 2000 rpm. Voltmeteret blir stående på 16 helt til jeg stopper motoren! Alt annet virker OK! VP  KPMD 43 P. 2003 modell. Ny dynamo i 2014. Noen som har noen tips?

 

På forhånd takk!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Takk for gode råd! Dumt at familien kommer ned hit i 'ferieland' om noen timer! Så kg skal sjekke ut rådene, men ikke med en gang! Blir liggende stand by til jeg fårnsjekket ut imorgen, eller mandag! ?

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Svært slapp dynamorem, som jeg ikke får til å stramme, og saltvannslekkasje med ubestemt opphav registrert foreløpig! Jobber videre med saken! Må finne lekkasjen,  tror det trenges noen nye slanger og få tak i en kortere rem! Da 'kan' mye være gjort og ferien fortsette! Alternativer tenkes det ikke på! ?

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...