Jump to content

Lurt med røykmaskin i partybåt...


quantumduck

Recommended Posts

Trodde jeg måtte seile bort og redde hele bølingen fra brann i oomph-oomph-balja, men det var visst bare litt partytrixing med røykmaskinen som stod på programmet... Jaja så feil kan man ta... Men er det egentlig lurt å pøse ut store mengder røyk midtfjords? Er vel bare et tidsspørsmål før noen ringer brannvesenet eller noe ...

Link to post
Share on other sites

Times are a-changing. Bare å venne seg til det.....

 

https://www.dt.no/nyheter/sande/politi/bat-nachspiel-endte-med-redningsaksjon/s/5-57-694488

 

i fall det er betalingsvare:

Sitat

For mange mennesker ombord i båten, førte til at den begynte å ta inn vann.

DEL

SANDE: Båten, som lå ved Nordre Jarlsberg brygge, begynte å bli litt vel baktung rundt klokken 03.30 natt til søndag. En rekke mennesker hadde samlet seg til nachspiel hos Holmestrand-mannen etter Bryggefestivalen.

LES OGSÅ: Beruset mann hoppet i Drammenselva

Den 33-fot store båten ble etter hvert så baktung at den begynte å ta inn vann.

Brannvesenet og politiet ble tilkalt for å hjelpe til.

– Da vi kom til stedet var brannvesenet i gang allerede, og alle folkene hadde kommet seg ut av båten. Jeg vet ikke hvor mange personer det har vært ombord, sier Trond-Egil Groth, som er operasjonsleder i Sør-Øst politidistrikt.

Brannvesenet startet jobben med å tømme båten for vann klokken 03.30, arbeidet ble avsluttet klokken 06.45. Verken båten eller personer ble skadet i hendelsen.

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, nomen said:

Nå er jeg kanskje veldig fordomsfull, men personer som er tilbøyelige til å bringe en røykmaskin omord i en båt, sorterer nok ikke under de med særlig mye (sjø)vett?

 

Vel, når sant skal sies så vet jeg ikke helt hva de hadde med seg ombord, men slapp ut skyer med lys røyk gjorde det, ikke eksos. Festen fortsatte, så alt var visst i orden, ikke bare meg som svingte bortom for å sjekke...

Link to post
Share on other sites

Er nok vanskelig å bøte legge slikt, men ved slike redingsaksjoner som "Bay liner" viser til, håper jeg regningen går rett til båteieren.

 

Det samme burde ha skjedd hvis noen  hadde rykket til denne båten  hvor det trolig var en røykmaskin ombord. 

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

 

Jonas skrev for 4 timer siden:

Bevisst misbruk av nødsignaler, og det som kan se ut som nødsignaler, bør så absolutt bøtelegges. Når røykmaskin brukes i en fritidsbåt midtfjords tror jeg det er mer enn vettet som mangler.

Synes det blir diskriminerende hvis alle med gamle Volvo Penta skal bøtelegges:giggle:.

Link to post
Share on other sites

 

12 hours ago, Jonas said:

Når røykmaskin brukes i en fritidsbåt midtfjords tror jeg det er mer enn vettet som mangler.

 

Er nok næringsvirksomhet dette, og uansett er nok båten større enn 50ft, så skipper må i hvert fall ha en utdannelse, om vettet mangler, mener jeg ...

Link to post
Share on other sites

Gullfisk skrev for 10 timer siden:

 

Synes det blir diskriminerende hvis alle med gamle Volvo Penta skal bøtelegges:giggle:.

 

Holder med at det blir påbudt med et slikt klistremerge godt synlig på skroget:

images?q=tbn:ANd9GcSdGtdJKBi2e9qD9MH-qUF

 

Var det ikke en med VP motor her på forumet som hadde "Smoke On The water" i signaTuren :)

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...