Jump to content
lgboat

Noen i drøbak som kan skifte akselhylse på NB 870?

Recommended Posts

lgboat   
lgboat

Hei,

noen som vet om en som kan skifte denne mens båten står oppe i Drøbak?

Ror må ned og aksel ut, hylsa må sages i biter og plukkes ut.

Pga uførhet kan jeg ikke lenger gjøre slikt selv, og er redd et verksted skal ha uforhholdsmessig mye for jobben....særlig når de tar 3_4 tusen bare for kranløft.

Er ikke ute etter gratisarbeid, men å redusere kostnader.

Kommentar fra moderator: Tittel modifisert var " Skifte akselhylse på NB 870 "
Bostedskommune: Oslo Båtfabrikat/modell: NB870 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LK8453

Del dette innlegget

Komodo   
Komodo

En kamerat av meg fikk utført denne jobben som en reklamasjon på en Viknes.  Det var lite tillitsvekkende å se hvor mye de balet og klønet de to som hadde kjørt halve landet rundt for å gjøre denne jobben. Det sier meg at prisen på en slik jobb vil avhenge mye av hvor effektivt den blir utført, det er nesten så at timeprisen ikke spiller noen vesentlig rolle.

Hvilken dimensjon er det på akselen?

Bostedskommune: Østfold, Hvaler Båtfabrikat/modell: Viksund Futura 900

Del dette innlegget

lgboat   
lgboat

Hei Komodo, det er en 40mm aksling......noe du kan ta på deg?

Bostedskommune: Oslo Båtfabrikat/modell: NB870 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LK8453

Del dette innlegget

M/S AIOLOS   
M/S AIOLOS

Hadde selv spørsmål for kort tid siden om tjenester og ble behørig feid av banen her inne av Hans høyhellighet moderatoren. Bortsett fra det så har jo du gyldig grunn til å be om hjelp, en hjelp som faktisk ikke tar all verdens tid og ikke bør koste noe

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Enes 25 Navn: AIOLOS Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LE7288 MMSI: 257869190

Del dette innlegget

Komodo   
Komodo

Jeg tror dessverre ikke at jeg har tid, ellers skulle jeg gjerne ha hjulpet deg lgboat. Regner med at det er cutlesslageret du snakker om og ikke selve hylsa? Jeg har byttet lager på vår båt, den har også 40mm aksel. på vår båt er det fritthengende brakett til cutlesslageret, men på båten din sitter vel lageret i hylserøret i helen? Hvis jeg skulle gjort den jobben tror jeg at jeg hadde laget meg et verktøy til å trekke det ut og presse inn det nye. Hvis man skreller vekk gummien i lageret kan man gjenge opp lagerbosset med en stor gjengetapp, sette inn en stuss, og trekke det ut. Enten med en stor glidehammer, med gjengestang, eller med hydraulisk hulljekk.

Bostedskommune: Østfold, Hvaler Båtfabrikat/modell: Viksund Futura 900

Del dette innlegget

lgboat   
lgboat

Da har jeg fått fyldestgjørende svar.

Det får bli å finne et verksted som har erfaring med dette, ellers kan jeg risikere å betale for en eller annens «utdanning».

Del dette innlegget

M/S AIOLOS   
M/S AIOLOS

Synes det er merkelig at ingen har anledning til å hjelpe med dette relativt enkle arbeidet som dette er, eller er det ikke riktig båt eller person som kommer med spørsmålet. Arbeid på verksted avstedkommer alt annet enn blomster og glede, heller en kostnad som får hentesveisen til å reise seg. Hadde jeg bodd østpå med den relativt korte avstand det er der med gode veier så hadde jeg ikke nølt med å trå til.

Uff, var jeg for direkte nå igjen? Jeg tåler det som måtte komme men tåler ikke at man sitter og glor når noen ber om hjelp.

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Enes 25 Navn: AIOLOS Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LE7288 MMSI: 257869190

Del dette innlegget

Faxen   
Faxen

Det er et firma i Drøbak, som bør kunne dette.Kongsrud Marineservice

Adresse:
Husvikholmen 10
1443 Drøbak
Mobil: 415 05 500

Drøbak Marineservice driver med bryggeanlegg.

Bostedskommune: Vestfold, Horten Båtfabrikat/modell: Fairline Mirage 29 Navn: Topas II Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LE2519 MMSI: 257891580 AIS type: R kun mottager

Del dette innlegget

lgboat   
lgboat

Hei alle, litt sen kommentar til denne saken:

Krogsrud Marine i Drøbak svarte litt sent på min henvendelse, Industriservice i Sarpsborg svarte raskt og fikk jobben.  Begge var edruelige på timeestimat, men i Sarpsborghadde de lavere timesats.  De gjorde også endel andre ting som var greie å få utført når jeg først tok turen nedover.  Alt i alt mye penger, men ikke dyrt.  Nå regner jeg med å klare meg selv i mange år fremover.

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn