Jump to content
Ingar

Dykking, old school

Recommended Posts

sandman1   
sandman1

Bøyer meg i stø.. eh... Tanga....

Skikkelig memory lane. 

Jeg tok dykkerkurs cmas** hos Rolf Rødland i butikken hans i Dronningens gate ( Kristiansand). Og dykking i hall og ved varoddbrua. Slike annonser ble flinkest like like grundig som ABU guiden...

Bostedskommune: Vest-Agder, Kristiansand Båtfabrikat/modell: 21 Nimbus daycruiser Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Ingar   
Ingar

Hadde også sort belte i katalogstudium, men det fremgår vel av de innleggene..

Bedre halvdel og meg klare for dykk på vraket av Judith på utsiden av Hille sommeren 1977.

judith_hille.jpg

Bostedskommune: Vest-Agder, Søgne

Del dette innlegget

Trond C   
Trond C

Artig :smiley: Vekker også minner her i gården, jeg tok dykkerkurs sommeren 1977 da jeg var ved Luftforsvarets Sambandsskole på Kjevik. Det var en kar der, kaptein eller noe rett over tror jeg han var, som arrangerte dykkerkurs. Husker dykkingen hovedsakelig foregikk fra en kai eller noen svaberg like nedenfor vestligste/søndre (tror jeg) brofeste til Varoddbroen. Lurer på om ikke han kapteinen hadde egen froskemannsbutikk inne i byen i et eldre trehus. Hyggelig tid :smiley:

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Rana 430SP Båttype: Motor Båtlengde: -15 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Too Much   
Too Much

Vekket mange gamle minner, tok ukeskurs " hos Thommes sommeren 78. et par uker før jeg fylte 16. Bassengtrening i Frognerbadet og alle dykk på Dyna Fyr. En tur i trykkkammer (likista) i butikken ble det også. Husker spesielt når jeg var prøvekanin i en Viking Neck Entry Tørrdrakt. Ble blåst opp til en diger michelin mann for så å bli dyttet ut på fortauet i fredags rushet, en dame ble så forjamset at hun syklet på rødt lys og rett i siden på en drosje. Ble rimelig raskt dratt inn i butikken. :-)

Uten dykker kompiser ble det en mengde alenedykk - Kansje ikke bra men morro var det :-)

Bostedskommune: Akershus, Oppegård Båtfabrikat/modell: Dehler 41 Cruising Navn: Too Much Båttype: Seil Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Vis emner ut fra nøkkelord:

Utvalgte emner:
     Båtrelaterte nyheter i media
     Denne helgen går turen til......
     Hva har du gjort med båten i dag?
     Hvor er dette?