Jump to content

Dykking, old school


Ingar

Recommended Posts

Har scannet og lastet opp endel historisk info fra 70-tallet til Dokumentarkivet: https://baatplassen.no/i/topic/78600-dykking-diverse-dokumentasjon/

Setter pris på at det ikke blir spredt på nettet, at det heller postes link til dette innlegget.

 

Ligger også mye "rart" på Youtube,  her en endel filmer om vintage-gear: https://www.youtube.com/channel/UCFBv1_u7CDOEAdBqedIkSeQ/playlists

 

Link to post
Share on other sites

Artig :smiley: Vekker også minner her i gården, jeg tok dykkerkurs sommeren 1977 da jeg var ved Luftforsvarets Sambandsskole på Kjevik. Det var en kar der, kaptein eller noe rett over tror jeg han var, som arrangerte dykkerkurs. Husker dykkingen hovedsakelig foregikk fra en kai eller noen svaberg like nedenfor vestligste/søndre (tror jeg) brofeste til Varoddbroen. Lurer på om ikke han kapteinen hadde egen froskemannsbutikk inne i byen i et eldre trehus. Hyggelig tid :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vekket mange gamle minner, tok ukeskurs " hos Thommes sommeren 78. et par uker før jeg fylte 16. Bassengtrening i Frognerbadet og alle dykk på Dyna Fyr. En tur i trykkkammer (likista) i butikken ble det også. Husker spesielt når jeg var prøvekanin i en Viking Neck Entry Tørrdrakt. Ble blåst opp til en diger michelin mann for så å bli dyttet ut på fortauet i fredags rushet, en dame ble så forjamset at hun syklet på rødt lys og rett i siden på en drosje. Ble rimelig raskt dratt inn i butikken. :-)

 

Uten dykker kompiser ble det en mengde alenedykk - Kansje ikke bra men morro var det :-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...