Jump to content

EU godkjenning av Furuno 1840 plotter


storken28

Recommended Posts

 Vært interessert i  info om ein Furuno 1840 plotter.Min lokalforhandler har tidligere solgt mer enn 60 stk og har ikkje hatt  reklamasjoner. Han går god for kvaliteten!

Plutselig ble leveranser fra importøren stanset.Hvorfor?

 

Eg fekk beskjed  om at dersom eg fremdeles var interessert, kunne eg undersøke muligheten for import fra Statene,der var det ingen problem ,alle forhandler har den.  I England det samme med annonse i alle dei store elektronikk firmaene sine katologer.

 

Eg besøkte  Southamton Boat Show i Sept. Forhandlerne var tomme på lager, leveransene hadde stanset fra importøren.  Ingen viste hvorfor.

 

Eg gjekk vidare til Furuno sin stand og spurde kvifor.Snakket med han som skulle være tekniske leder. Han forklarte at dei midlertidig ikke var godkjent (C:E merket) et eller annet med skjermen. De ventet på nærmere avklaring og godkjennelse.

 

Noen som vet om årsaken til dette, jeg har ikke lest om noen fare med desse plotterne og kjenner flere som er godt fornøygde med dei.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

CE merking har ingenting med godkjenning å gjøre. Det er et merke produsenten setter på et produkt for å vise at det er konstruert og bygget etter en EU-standard. Om et tilsynelatende tilsvarende produkt ikke er merket eller et produkt ikke lenger er merket, kan det f.eks. bety at produktet ikke tilfredsstiller kravene i EU-standarden. Dersom EU-byråkratene gjør en endring i standarden, f.eks. stiller strengere krav, så kan ikke produsenten fortsette å EU-merke varen uten å gjøre den nødvendige endringen i produktet. Men produktet kan ha like bra, eller dårlig, kvalitet som tidligere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...