Jump to content

Honda BF45, tungstartet og ujevn gange etter bytte av bunnpanne


Hui 900

Recommended Posts

Jeg har en Honda BF 45 97 mod. som jeg overtok ette rett bytte,  jeg fikk vite at topp pakningen var gåen så jeg skiftet den og reg. reim. jeg skulle starte opp og motoren gikk bare noen runde fordi jeg måtte noe annet. Da jeg kom ut igjen var det en dam med olje under propellen. nå var det bare å ta ned riggen, jeg konstaterte flere hull i bun pannen og eksos. Delene blei skiftet. Når jeg nå har tatt den i bruk på en båt så går den ikke pent er litt tungstartet og går ujevnt på tomgang, rister litt. er det noen kloke hoder som kan tenke seg hva jeg må gjøre, har tenkt litt på å få forgasserne renset og justert. Kan det være andre ting, han går fint på ca 4500-5000 omdr.

 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Honda BF45". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

 

 

 

Honda7.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg svarer på ditt innleg fordi ingen andre har svart. Jeg går ut fra at du ikke har rørt innsprøytningssystem eller tenning. Sjekk først oljenivå i bunnpannen. Tapp ut olje om nivået er for høyt. Sjekk deretter veivhusventilasjonen. Veivhuset, dvs. den delen av motoren som er over bunnpannen, skal være ventilert. Det kan komme litt oljedamp ut av dette ventilasjonsrøret. Jeg kjenner ikke din motor, men ofte så ledes oljedamp til forgasseren. Dersom veivhusventilasjonen er tett så kan det bli presset olje eller oljedamp gjennom andre åpninger eller til og med opp langs sylinderveggen. Dette var et ikke helt ukjent på japanske bilmotorer under begynnelsen av 70-tallet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...