Jump to content

Flens til gir løsnet


E Hauge

Recommended Posts

Hei. Var uheldig en dag å fikk tau i propell båten ble tatt opp på slipp får å fjerner tauverk. Sjøsette båten alt fungerte bra, men etter någe dager med kjøring kom det ett smell når jeg skulle bakke opp, då var det bare en bolt igjen på flensen som går til gearbox boltene har løsnet. Monterte dette på plass igjen prøvde å kople inn alt såg ut til å være Ok, unntatt det kom en del vann fra akterenden med Hylsa der akslingen går i gjennom. Hvordan kan eg reparere dette, haster båten tar inn litt for mye.   Vett eg må på land. Någen tips ?

Link to post
Share on other sites

Hummerfisker?

 

Vannlekkasje gjennom akseltetningen KAN tyde på kast i akselen eller bare en dårlig tetning. Men du bør sjekke om lekkasjen er langs akselen, dvs. gjennom akseltetningen, eller rundt hylsa som holder tetning og lager. En gang jeg fikk tau i propellen løsnet hele lagerholderen.

 

Har du et bilde som viser akselgjennomføring og lekkasje?

 

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...