Jump to content
Sjøbliss

Hvordan slå på lysene på VP EVC instrumentene på dashboardet for D6-370 2008 modell

Recommended Posts

Sjøbliss   
Sjøbliss

Nå som det er blitt litt mørkt i været har jeg merket meg at instrumentene mine øverst på dashboardet ikke har belysning. På gamlebåten hadde jeg dette men ikke i den nye. Vet noen hvordan dette styres? Jeg sjekket bak på panelet og det virker som om alle instrumentene utenom den "store" med LCD skjermen er koblet på en "bus" fra EVC systemet til volvo. Skal det ikke kunne være litt lys i disse? Om jeg husker rett var det i alle fall lys i den store når jeg trykket på instrumentbelysningen på knappene. 

Søkte litt på forumet og fant en som mente det kunne stilles inn på EVC kontrolleren, men jeg finner kun innstillinger for kontrasten på LCD displayet, ikke belysning. 

Bildet er fra en Nor Star 350, gamlebåten var en Nidelv 300 sport. 

20170926_191555.jpg

20171011_210820.jpg

Bostedskommune: Akershus, Bærum Båtfabrikat/modell: Nor Star 350 HT Navn: Sofia Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LG4128 MMSI: 257012020 AIS type: Class B

Del dette innlegget

Ally   
Ally

image.png.5d528fae140b9f23a15c8b4b31b6480c.png

Bostedskommune: Buskerud, Kongsberg Båtfabrikat/modell: Riviera 925 HT Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Eureka   
Eureka

Hehe, en klassiker å ikke få på lydene igjen 🙂 Bin there. 

Følg anvisningen i innlegget over. Forøvrig står det forklart i boka di. 👍

-sammen med det å ikke få start... så viser det seg at den står i gear. 

Bostedskommune: Møre og Romsdal, Ålesund Båtfabrikat/modell: Comfort30 Båttype: Seil Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Sjøbliss   
Sjøbliss

Eller at man har tilta drevet for mye! Takk 👍👍👍 

Note to self. RTFM! 

Bostedskommune: Akershus, Bærum Båtfabrikat/modell: Nor Star 350 HT Navn: Sofia Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LG4128 MMSI: 257012020 AIS type: Class B

Del dette innlegget

Eureka   
Eureka

Hehe, gikk på den siste der i går, ifbm tilkobling til ferskvann/ frostvæskekjøring. S-slangen på drevet er jo litt kronglete å komme til, hvert år.... 

Bostedskommune: Møre og Romsdal, Ålesund Båtfabrikat/modell: Comfort30 Båttype: Seil Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Sjøbliss   
Sjøbliss

Tada!

20171012_211506.jpg

20171012_211512.jpg

Del dette innlegget

Eureka   
Eureka

👍

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn