Jump to content

Løfteåk bredde 4.3m, 14.5 tonn, firma i Stavanger som leier ut?


Sotrabuen

Recommended Posts

Nordic er dyre på utleie av åk. Dessuten pleier de komme med noe monstergreier som er vanskelig å bruke. Så du bør se åket før du får det på plass.

Sjekk med disse også: http://www.auestad.as  selv om Rune Lyse burde ha noe som passer. De kjører jo alt fra containere til hus og vindmøller...

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det er kanskje like greit å leiga ein stor mobilkran. Då treng du kanskje ikkje åk?

 

Mobilkran har løfta vår 38 fots cat fira gonger i vår eigartid. Alle gonger utan åk.

Dette har gått heilt fint.

Då har kranføraren skøyta på stroppene, slik at dei møtest i ca. 15 meter over dekket.

Då blir det lite "knepp" i båten.

 

Eit slikt løft bør ikkje kosta meir enn 3-4 000, om krana ikkje har for lang veg å køyra.

 

Lykke til.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke fått noen til å løfte min båt uten løfteåk i hvert fall.   Har laget en god del løftetegninger innen ofshore/olje og gass. Nordic Crane har jeg god erfaring med.. Men bestiller du båtløft av en seriøs leverandør, så har jo de med seg løfteåk som er tilpasset oppgaven.

Så lenge du kompenserer med lange stropper og har høyde nok, så går det sikkert fint om ikke åket er elt full bredde av båten

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...