Jump to content

Yamarin 75 Br Cross. Beste valget i denne klassen, eller andre merker?


tkb

Recommended Posts

Skal kjøpe ny båt og Yamarin 75 Br med Yamaha 300 er min favoritt, på flere områder. Ser bare på den for tiden, men det finns jo mange gode i samme klasse.

Noen som har andre kandidater og evt erfaringer jeg burde ta med i valget?

Skroget på 75 er etter jeg forstår i toppklasse, og plassutnyttelsen god. Plass til 8( litt trangt da) under kalesje.

Bruksområde er til og fra hytta, hvor vi går over Salta utenfor Bodø, som er værutsatt og lange dagsturer.

 

Link to post
Share on other sites

Nja, det må vel være nye Magnum eller SuperMagnum? Evt. Anytec, men de er litt for kompromissløse for min smak. Har selv en Magnum av forrige modell, og går ofte over Saltfjorden i noenlunde ok vær. Blir det for mye vær er det samboeren som begrenser framdriften, ikke båten. Tviler vel på at Yamarinen hadde vært spesielt bedre på akkurat det, men når det er sagt hadde jeg nok kjøpt Yamarinen om det hadde vært noen til OK pris da jeg kjøpte Busteren i sin tid. 

Link to post
Share on other sites

Har hatt Magnum selv, og det var en fin båt. 

Men vil dra det enda lenger, og ha mer plass i Cockpit. 25 fot kontra 22 og vassere skrog frister. 

Nei Ivar, kunne godt hatt glassfiber, med skal ha outboard?

Syns prisnivået på brukt 75 er greit, hvis den havner på ca halv mill

Redigert av tkb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da er ny båt bestilt, med 300 Yamaha?, håper på levering i Mars.

Lurer litt på Nmea 2000, for motordata og Fusion stereo på plotter.

Er dette lurt å få levert med, eller er det kurant å ettermontere hvis behovet kommer? Har ikke så mye erfaring med dette.

 

Og godt nytt båtår, gleder meg veldig?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jo takk, det går bare fint. Super båt i sjøen, lavt forbruk og fin brukervennlighet. Men det er vel de svake sidene du er ute etter.

- kalesje holder ikke tett i glidelås foran over dør, midtluken. Her skal jeg få sydd borrelås før neste sommer. Irriterende at det drypper inn. 
- Det har vært noen lekkasjer fra tankmåler på 15-18 mod. Sjekk dette, bensinlukt ved full tank.

- Nedre dørlås kan bare åpnes utenfra. Litt tungvindt med kalersje kneppet på. Løsbart.

 

Totalt sett kan jeg virkelig anbefale båten. Framdeles min favoritt i klassen, har kjørt 124 timer med min.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...