Jump to content

Eberspächer D4, pris på kretskortet?


Helios

Recommended Posts

https://webshop.nettbaat.no/products/eber-elektronikk--airtronic-d4-hella-12v

 

4.250,- hos nettbaat. En av de dyreste komponentene i varmeren. Men den er heldigvis så lett å skifte at man kan gjøre det selv.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva var feilkoden? Lå det andre feilkoder lagret i feilkodelager? Har du forsøkt å kjøre varmer etter at feilkodelager var slettet, og i så fall, kom den samme feilkode opp igjen? Jeg har noen ganger opplevd at det har ligget feilkoder i 90 serien sammen med andre koder, og som etter at feilkodelager har blitt resatt, ikke har kommet opp igjen og varmer har fungert normalt i flere år etterpå. Dette til orientering.

Link to post
Share on other sites

Hvilken feilkode fikk du opp ?

 

Jeg har i det siste hatt problemer med den ende D4 jeg har, og får ikke startet den, ikke varme, eller kald luft.

Displayet lyser opp som normalt, men det skjer ikke noe hos selve varmeren, akkurat som de ikke snakker sammen.

Hva slags problemer har du, siden du vet at du må bytte kretskort ?

Link to post
Share on other sites

Hei 

 

jeg hadde problemer med at varmeren startet men slo seg av etter kort tid. Og ville ikke starte opp igjen . Kretskortet er nå byttet og nå virker den igjen . Jeg har ikke selv lest av feilkoder, hadde varmeren hos et verksted. Takk for mange fine tips og ikke minst en fin link til meget gode priser på dieselvarmer utstyr, den skal jeg benytte meg av i fremtiden 

Link to post
Share on other sites

Jag har blivit tvungen att byta kretskortet 2 gånger på min 10 år gamla Eberspächer D5 Airtronic.

Första gången tror jag att jag betalade kring 3000 och andra gången 5000.

 

Det verkar som att det är lite väl hög felfrekvens på denna komponenten?

 

Men det är lätt att byta - bara plug in - så kan man hitta kretskort /med rätt detaljnummer/ någonstans så kan man själv göra jobbet.

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...