Jump to content

Eberspächer D3L fra 80-tallet starter ikke


Morten.F

Recommended Posts

Hei!

 

Eg har fått ett problem med min D3L fra 80 tallet.

har testet forskjellig, og funnet ut følgende:

 

1. det er ingen spenning mellom regulator og kontrollboks på ledning som styrer viften.

2. det kommer en klikkelyd i kontrollboksen når eg kobler til 2 av ledningene.

3. dieselpumpe starter ikkje.

4. vifte starter når den kobles direkte til strøm.

 

kort sagt er det som skjer er at når eg slår den på,på regulatoren, så kommer det kun den klikkelyden (klikk på, og klikk av høres det ut som)

 

kontrollboksen er av typen 201607500000

 

 

Link to post
Share on other sites

Reparerte en gammel eberspächer omtalt I en annen tråd her inne.og hadde det meste I fille biter.hadde problemer på første oppstarts forsøk da jeg monterte den inn igjen.etter en del feilsøkning viste det seg og være dårlig kontakt/jordingsfeil på glødepluggen.er en slags isolatorer sak som det var dårlig kontakt.skiftet ledninger og pusset rent.og vips så var den I gang.sjekk og og om du har en sikring mellom relé og batteri.

Forøvrig har den gammle varmeren min som var på tur og kasseres fungert prikkfritt etter god hjelp fra dette forumet.

 

Link to post
Share on other sites

no skal eg ta med varmerern på jobb å skifte alle ledninger, ser tegn til at de har vært brent tidligere, og som fearline sier, så såg det ganske skrøpelig ut rundt glødepluggen..

 

forstår ikkje helt hvordan dette fungerer, det er jo ingen tegn til strøm som sendes videre etter eg slår den på, blir bare den tikkelyden, men ingen dieselpumpe som går eller vifte som startet..

 

noen som kan forklare A til Å hvordan denne starter opp? 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

No har Eg fått målt og testet. Og kom frem til at den utfører alle funksjoner som den skal, men det kommer 12v+ inn på styringsboksen men kun 6v ut til diverse steder (pumpe, inn til Eber...) så antar det må være en feil inn i den. Men usikker på hva det kan være. Noen som har noen flere råd?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei!

 

no har eg gitt opp denne..sikkringen ryker hver gang eg prøver å teste, og siden kontrollboks ikkje er mulig å oppdrive så orker eg ikkje bruke mer tid på denne gamle varmeren.

 

istedet kom eg over ett tilbud på noe som het Pyromax, starter ny tråd med mine erfaringer der så får vi se om dette er noe å satse på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...