Jump to content
FLipper_760

Flipper 760 forskjell mellom "Service" og "Aux" bryter

Recommended Posts

FLipper_760   
FLipper_760

Hei,

jeg har kjøpt ny båt for 2018 og sitter og leser i manualen (lastet ned fra nettet) for å gjøre meg så kjent med båten som mulig. Jeg har ikke fått medfølgende manual m/koblingskjema da dette dukker opp sammen med båten. Håper noen her kan hjelpe til med en, sikkert enkel avklaring - hva er froskjellem mellom "Service" og "Aux" bryteren. Båten er en Flipper 760 DC m/baupropell og dobbelt batterisystem.

mvh

Frode

brytere.jpg

Bostedskommune: Akershus Båtfabrikat/modell: Flipper 760 Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot

Del dette innlegget

MajorAndy   
MajorAndy

Normalt vil det være sådan, at tunge forbrugere som fx bovpropel kører via "AUX"-afbryderen mens almindeligt forbrug, lys, køleskab mv kører over service.

Bostedskommune: Danmark Båtfabrikat/modell: Aquador 32c Navn: Last Boat VIII Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: XPH2429 MMSI: 219023477 AIS type: R kun mottager

Del dette innlegget

FLipper_760   
FLipper_760

Takker for svar MajorAndy! Makes sense, men alltid godt å få inspill fra andre når man er usikker :-)

Bostedskommune: Akershus Båtfabrikat/modell: Flipper 760 Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot

Del dette innlegget

Kyrholmen   
Kyrholmen

AUX står for "auxiliary equipment" og befatter i denne sammenhengen normalt, baugpropell, ankervinsj og annet utstyr som krever egen forsyning.

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Comfort 30 Båttype: Seil Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast Seilnr.: NOR3061

Del dette innlegget

FLipper_760   
FLipper_760

Takker for input gutta! Veldig hyggelig som førstereis på forumet!

Frode

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn