Jump to content

Lakkere bord med sikaflex nater


toholthe

Recommended Posts

Har lyst å lakkere et teakbord i cockpit med en blank lakk, helst epifanes. Vil det fungere eller vil lakken bare sprekke på grunn av de myke natene. Er en kar som skal lage bordet for meg, men han limer alt med sika og sika nater. Er det en bedre ide å få det levert uten nater og heller legge svarte epoxynater selv?

Link to post
Share on other sites

On ‎21‎.‎11‎.‎2017 at 10:02 PM, toholthe said:

Har lyst å lakkere et teakbord i cockpit med en blank lakk, helst epifanes. Vil det fungere eller vil lakken bare sprekke på grunn av de myke natene. Er en kar som skal lage bordet for meg, men han limer alt med sika og sika nater. Er det en bedre ide å få det levert uten nater og heller legge svarte epoxynater selv?

 

 Ja, det synest eg er ein betre ide.Men kvifor vil du ha nater her? Kan vere greitt, og kanskje og naudsynt ved store heilvedflater for å hindre oppspikring. Men ikkje for finer. (Nater i dørk synest eg er fint, men likar det ikkje i bord. Men so var det dette med smak og behag då.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...