Jump to content

Verdi på Elwaro 30?


nordan family 27

Recommended Posts

Min far begynner å bli gammel. Båten hans er nok neste kapittel å avslutte. Men hva er verdien? Det er snakk om en 1981 Elwaro 30 som han kjøpte i 1983 og har hatt siden den gang. En Ford C Power på 6.2 liter, antar ca 2000 timer. Original innredning, lite stæsj. Har ankervinsj akter og en kartplotter, eldre VHF, løst solcelle anlegg. Står også en Webasto, men den tror jeg ikke har vært startet på mange år. Rimelig plain og original.

 

Hva kan fornuftig markedspris på noe slikt være?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror maskinen i denne skremmer den erfarne.  Ofte er denne type båt noe andre, tredjegangs-kjøper ønsker seg, .. da er ikke 6, 2 liter Ford øverst på lista. Det er ene og alene maskinen som verdisetter denne båten. 80-talls snekker har kollapset i markedet, men Elwaroen står seg godt.

Link to post
Share on other sites

Maskinen her bør vel trekke opp og ikke ned ? Dette var vel det C power serien var vel det ypperste som kunne monteres den gangen, og er vel rimelig udødelig med det lave uttaket.   Har ikke fulgt med markedet for snekker fra denne tidsepoken, så er derfor jeg spør. 

 

Blir en rimelig inngang for en stor og god båt for neste eier, dette da. 

 

Link to post
Share on other sites

Jo mindre stasj og ræl det er i en gammel båt, desto bedre synes jeg!   Motoren er det som kan slå i pluss eller minus på pris! er motor driftsikker og kurant og at det enda produseres deler til den er jo ting greit.. Selv kommer jeg aldrig til å kjøpe neon bruktbåter eldre enn 10 år i hvert fall!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...