Jump to content
thundercat

Fra plankehaug til sjekte! (bygging av tresjekte)

Recommended Posts

Fjordgubbe   
Fjordgubbe

Nydeleg hantverk og utvalde materialar. Ein båtbyggjar gjer det garantert ikkje betre! Fantastisk. Imponert! Men ser du har godt utstyrt verksdad, det hjelper litt, men ikkje nok. So når du påstår du har vore lite borti trearbeid, må eg sei eg tvilar. So enkelt å byggja båt er det ikkje.

Bostedskommune: Hordaland Båtfabrikat/modell: Sandvik 945 Motor: Steyr MO 196 Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

thundercat   
thundercat
Fjordgubbe skrev for 2 timer siden:

Nydeleg hantverk og utvalde materialar. Ein båtbyggjar gjer det garantert ikkje betre! Fantastisk. Imponert! Men ser du har godt utstyrt verksdad, det hjelper litt, men ikkje nok. So når du påstår du har vore lite borti trearbeid, må eg sei eg tvilar. So enkelt å byggja båt er det ikkje.

Takk takk!

blir bare gøyere og gøyere nå som man begynner og se resultatet👍

Ja har kanskje ikke nevnt det med verkstedet i tideligere kommentarer men leier et gammelt båtbygger verksted/låve som er fult utstyrt med alt av verktøy...

så kan vell ikke komme til så mye mer dekka bord... pluss som sagt så har jeg er båtbyggermentor som forteller og viser.. 

vært litt av en læringskurve😁 her er bilde fra uka som har vært hvor jeg borret akselhullet👍

A3DD7620-328C-4717-901B-CB69DB4ED091.jpeg

Båtfabrikat/modell: aqarius

Del dette innlegget

jabra   
jabra

Imponerende!
Min far var båtbygger. Jeg tror du går han en høy gang.
Utrolig kjekt å se denne vakre båten bli til.
Er litt enig med han som sa at denne må forbli innendørs. Jeg legger til - i et glassmonter :smiley:

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Jeanneau Sun Odyssey Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Navn: Marlin

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn