Jump to content

GPS antenne til eldre Raymarine plotter NMEA 0183


Ttor

Recommended Posts

Jeg har en LR80C kartplotter. Denne ser ut til å få gps signal fra en gammel Garmin svart-hvitt gps (Garmin Gps-125). Denne har innebygget antenne.

Jeg holder på med litt opprydning på styreplassen, og vil fjerne den gamle gps-en. Jeg trenger da en GPS-antenne som kan kobles inn på NMEA/Power pluggen på Raymarine plotteren.

Pluggen en en felles power og NMEA inngang med 7 pinner. Grønn og blå er koblet til Garmin gps. På garmin ledningene er det merker NMEA out på den ene, og ground på den andre.

Er det noen som vet hvilken type gps antenne som kan brukes til dette? Helst en som ikke koster skjorten.

Link to post
Share on other sites

Ok. Forstår det slik at jeg må ha en aktiv antenne. Har sett mange med kun antennekabel på, man antar at disse er passive. Plotteren fungerer bra, og radaren er også bra. Jeg tenker å bygge ut med en pc-basert løsning for kart etterhvert, men vil uansett beholde radaren. Tenker å sikte meg inn på opencpn. Alternativt kan jeg eventuelt skjule gps instrumentet jeg har, så lenge det står innen rekkevidde for signal fra satellitt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...