Jump to content

Erfaringer med Laguna 1150?


TurboTryne

Recommended Posts

Etter  flere år med stor saktegående trawler skal vi nå prøve noe nytt og raskere. 

 

Vi ser på båter med 5 faste liggeplasser og + - 500 000kr. 

Layout på laguna 1150 ser ut til å passe veldig bra. 

Er den noen som eier en slik båt, og vil dele noen erfaringer? 

Jeg ser det er nevnt at den er litt flatbunnet og derfor slår i litt sjø. 

Jeg ser også at de er relativt tungsolgte og ligger lenge på nett, det vil jeg tro skyldes struktur problemene de mindre modellene hadde. 

( om du har en å selge er det bare å sende meg en pm)

 

 

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

Helt enig i at layouten i disse virker bra. Veldig praktisk. Er ikke på kjøperen, men ser litt på de litt mindre, 9500/9200.

Kjenner ikke helt historien. Var det en båt som knakk i to?

Skarpnes 9100 har også nesten lik layout, men er jo mindre enn det du er på utkikk etter.

Ser ut som mye båt for pengene.

Link to post
Share on other sites

mgjell skrev for 2 timer siden:

Kjenner ikke helt historien. Var det en båt som knakk i to?

 

Det var 900-modellen, mangelfull strukturell styrke.

 

http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/ekspertene-ble-ikke-trodd

http://www.batmagasinet.no/artikkel/ekspertene-tilsidesatt-igjen

http://www.batmagasinet.no/artikkel/høyesterett-–-siste-håp

http://www.batmagasinet.no/artikkel/justismord-sier-laguna-eier

 

Angående 1050 så ligger det fortsatt informasjon på produsentens utgåtte websider.  (konkurs rundt 2010)

Link to post
Share on other sites

Hadde en langtur med en slik fra Ålesund til Oslo. Må si at jeg likte den båten. Det var mye båt. 

Som flere har skrevet så er de flatbunnet. Det skulle lite til for å få båten i plan. Men den slet litt med store bølger. Men da skal vi jo ligge i ro. Ikke være ute på havet. 

Om du er interessert kan du gjerne lese mer om den henteturen. Den ligger her på Bp 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Vi reparerte en 900 som

kom synkende sjøveien inn til vårt verksted, hele bunn framfor maskinromskott var sprukket opp, det var rett og slett ikke bunnstokker under stikk køyer og bunnlamimatet var veldig tynt. 

 

Jeg skal sjekke turen Bjørn. 

En D6 hadde nok passet båten bra, jeg er litt skeptisk til motorrommet i en med dobbel installasjon, det må vel blir trangt? 

 

Er lite tilgjengelige båter så om noen har noe personlige erfaringer eller han en tilsalgs så gi gjerne en lyd.

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

1080 er absolutt en av båtene vi drømmer om. Eneste forskjell på 1150 og 1180 er vel at 1180 har propell tunell om den har 1 motor og fast aksling( v gear ) 

Jeg fant igjen hente tråden Bjørn! Veldig kjekk lesning’

 1180 ligger dog litt utforbi budsjettet denne gangen. Sliter litt må finne alternativ som går over 25 knop og har 2 stikk og 1 lugar. 

1150 er ganske unik sånnsett 

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

Har hatt 1180Fb med 2x270mercruiser. Kanskje litt flat bunn, men ikke av betydning for normal bruk. 1150 har samme skrog, men kortere badeplattform. Ingen strukturelle problemer med den vi hadde. (halvfabrikat). Flott og funksjonell feriebåt. Båten ble levert med både enkel og dobbel installasjon,  overflatepropell samt også aksling i tunnel. D6 350 er nok minste motor på enkel installasjon. 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har lett endel på nett om dette men ikke funnet noe, de fleste som eier

slike båter vil vel sikkert ikke rope så høyt ut om det heller vil jeg tro. 

Vi jakter fremdeles på 1150 for sesongen, men ikke funnet den rette enda. Setter pris på tips i saken. 

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...