Jump to content

Årets båtentusiast 2017...?


Framtia

Recommended Posts

Hva er årsaken til at man går bort fra tidligere års prosedyre med at forummedlemmene får nominerer kandidater med påfølgende avstemming?

 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Rolf skrev for 6 timer siden:

Hva er årsaken til at man går bort fra tidligere års prosedyre med at forummedlemmene får nominerer kandidater med påfølgende avstemming?

 

 

Jeg henger meg på Rolf sitt spørsmål. Denne kåringen har jo tidligere vært et av høydepunktene på forumet om vinteren. 

Så skal den liksom forsvinne og bli avgjort av 2 moderatorer ? Jeg synes denne måten å dele ut striper på er uinteressant ! Sorry, måtte bare si hva jeg mente.

Link to post
Share on other sites

... eller Tom Rør - "reisebrev" og skildringer med bilder skal en leite lenge etter.    Uten tvil hadde han fått min stemme.  (Vet han vant i 2016 - men er verdig i 2017 og !  )

  

Vi har dog sikkert forskjellige oppfatninger om hva/hvem som fortjener hederen og æren, og det har vært litt av "demokratiet" når medlemmene kan stemme frem sin favoritt.  Er rimelig sikker på at Ingar & co har funnet en verdig vinner - men synes det er synd at medlemmene ikke får avgitt sine stemmer.   

 

Kanskje noen har "nørv" og kunnskap og kan ta opp "Avstemming på BP-medlemmenes Båt-entusiast" -  så kan vi jo i ettertid se hvem som ble nominert av medlemmene, hvem som nesten nådde opp... og hvem Ingar & Co bestemte.  Og kanskje det ble samme medlem de fleste heiet frem ?

Redigert av Bonita I (see edit history)

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Bliss og Ingar bør ha tunga beint i munnen når de tar på seg et såpass stort ansvar med å utnevne "Årets båtentusiast 2017" uten å ha hørt hva medlemmene på forumet mener. Ser for en del diskusjoner i etterkant om ikke den "rette" får entusiastprisen.

 

Forøvrig har jeg de siste 2 åra stemt på den "enbeinte" skipperen som ikke kommer til å gi seg før begge beina og armene er kuttet av (ref.: Monty Pythons ridder), og han finner sikkert en løsning da også. Og for nyere medlemmer i menigheten så snakkes det da om Pequod. Han ville helt klart fått min stemme i år også, og neste om det ikke hadde hjulpet, helt til anerkjennelsen er et faktum.

 

All honnør til både Tom Rør og Knude, de har fortjent prisen de også, men Tom Rør ligger vel på land i påvente av bedre vær, og Knude har vinterflyktet til Thailand. Og de fleste andre ligger vel også i opplag akkurat nå, mens det kribler i foten til Pequod for å komme seg ut på det våte element nok en gang.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Bonita I skrev for 10 timer siden:

... eller Tom Rør - "reisebrev" og skildringer med bilder skal en leite lenge etter.    Uten tvil hadde han fått min stemme.  (Vet han vant i 2016 - men er verdig i 2017 og !  )

  

Vi har dog sikkert forskjellige oppfatninger om hva/hvem som fortjener hederen og æren, og det har vært litt av "demokratiet" når medlemmene kan stemme frem sin favoritt.  Er rimelig sikker på at Ingar & co har funnet en verdig vinner - men synes det er synd at medlemmene ikke får avgitt sine stemmer.   

 

Kanskje noen har "nørv" og kunnskap og kan ta opp "Avstemming på BP-medlemmenes Båt-entusiast" -  så kan vi jo i ettertid se hvem som ble nominert av medlemmene, hvem som nesten nådde opp... og hvem Ingar & Co bestemte.  Og kanskje det ble samme medlem de fleste heiet frem ?

Jeg har ikke "nørv" til å ta opp noe slikt, blir kryss i margen av slikt.

Link to post
Share on other sites

Wallas Service skrev for 14 timer siden:

Forøvrig har jeg de siste 2 åra stemt på den "enbeinte" skipperen som ikke kommer til å gi seg før begge beina og armene er kuttet av (ref.: Monty Pythons ridder), og han finner sikkert en løsning da også. 

 

The Black Knight ga seg jo strengt tatt ikke selv om begge bein og armer manglet. Det var motstanderen som forlot kampstedet. Om Pequod er like standhaftig gjenstår å se, men jeg er optimistisk. Det ser lovende ut så langt! :thumbsup:

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Dette er jo et community eller fellesskap, og jeg tror prosessen og samtalene rundt en slik utnevnelse er viktigere enn selve utnevnelsen. Det er en måte å være sammen på som styrker fellesskapsfølelsen. Derfor tror jeg at det er lurt å ta seg en tur i tenkeboksen og vurdere om strategien om eneveldig utnevnelse ivaretar forumets interesser...

Link to post
Share on other sites

Hei

 

I denne tråden

har Ingar uttalt at han alt har kåra "årets båtentusiast" 2017.

Det er sikkert vel og bra, og eg er overtydd om at vedkommande fortener hederen.

 

Opp gjennom åra har medlemmane her på BP vist stor entusiasme i å kåra årets båtentusiast. Eg trur den "prosessen" er bra for fellesskapskjensla her på forumet. Difor denne tråden.

 

Som Miles Davis sa, "There is plenty of room at the top". Å kåra medlemmane sin båtentusiast er såleis ikkje til forkleining for vedkommande som Ingar har kåra. Det er heller ikkje til forkleining til Ingar, som driv forumet (med reklameinntekter).

 

I denne tråden kan alle nemna sin entusiast. Etter nyttår kan eg telja opp alle stemmer/nic, og offentleggjera kven som har blitt nemnt oftast. Det er fint om einkvan kan tenkja seg å kontrollera om eg teller rett.

 

Det blir ingen fysisk premie, men hederleg omtale.

Dersom Ingar er sporty sender han vedkommande ein BP-vimpel.

 

Dersom Ingar slettar denne tråden synest eg det er feil. Dersom ingen nemner kven dei meiner fortener heder og æra lever eg vel med det.

 

Då er det berre å posta kven du meiner fortener omtalen "medlemmane sin båtentusiast 2017"

 

Ask

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...