Jump to content

Ny Wema septik giver, hulldiameter er ikke lik den gamle.


mmosberg

Recommended Posts

Skulle demontere septik giveren for rengjøring. Det viste seg at den var montert med Sikaflex slik at jeg fikk den ikke ut uten å ødelegge den. Dette er en gammel modell i plastikk. Den knakk i stykker. Skal kjøpe ny 305 mm / 12" giver. Jeg ser da at hulldiameteren jeg har i toppen av tanken er 70 mm, mens hulldiameteren på flensen man kjøper med til Wema giveren er 67,25 mm. 

 

Hulldiameter i toppen av septiktank = 70 mm

20171230_182101.jpg.1a572cad132dee00b1b1e6d625b0a550.jpg

 

 

Hulldiameter 67,25 mm i Wema-flens.

 

Har Wema vært så "gale" at de har endret dette? Finnes det andre flenser på markedet? Jeg kan bore opp og gjenge nye hull, men vil helst slippe.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Så den siden der. De adapterne der er 5 hulls. En eller annen USA standard. Giverne og flensen som selges i Norge er 6 hulls. Det er så rart for de skriver at den nye SH giveren skal passe der den gamle plastikkgiveren har stått. Men hos meg er det da altså 2,5 mm i forskjell på hulldiameteren.....

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Diameteren til skruehullene er neppe mer en 4mm, men skjønner hva du mener nå. Det er hullavstanden du er ute etter. Personlig tror jeg at jeg hadde laget en plate som skrues på tanken i eksisterende skruehull med nedsenkede skruer. Deretter hadde jeg borret og gjenget opp nye hull i platen som den nye giveren passer i.

Link to post
Share on other sites

Ja det er det jeg får gjøre. Ikke så big deal, men synes bare det var så rart med den forskjellen på 2,5 mm. Spesielt når Wema sier at den nye SH giveren skal passe derde gamle har stått. 

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...