Jump to content

Hvorfor hatet mot vannscooteren?


Eika

Recommended Posts

Hvorfor er det så mange som hater vannscootere?

 

Jeg syns det er mange som er mye værre på sjøen. De 2 værste er jo de idiotene som ligger i 10-20knop og lager såpass store bølger at drikke og annet velter rundt i andre båter. Også har vi de sinnsykt irreterende snekkene/koggene, (mange stiller ned vannmengda i eksosen for og få "finest" mulig lyd) man hører tøfftøff fra den ene siden av fjorden og den hele timen det tar for og komme seg over til den andre siden.

 

Kommentar fra moderator:
Link to post
Share on other sites

Grunnen er nok at de fleste med vannskooter trives best med å kjøre fort I ring nærmest mulig land, badestrender og andre båter for å lage mest mulig bølger og bråk. Det er ikke vanskeligere enn det.

 

Sinnsykt irriterende med litt snekkelyd? Virkelig? Jaja, det er utrolig hva enkelte velger å irritere seg over....

 

 

Link to post
Share on other sites

Har ingenting imot vannscootere, men enkelte av brukerne kan du få billig av meg og det skyldes den respektløse oppførselen som enkelte viser. Nå gjelder dette også i noen grad båtførere, med andre ord førere av vanlige båter, men stort sett går det greit og er nokså uproblematisk.

Link to post
Share on other sites

Ikke noget had mod vandscootere for min del ... men mod visse brugere af vandscootere. Det er formentlig den samme type mennesker, som kører bil uden hensyn til andre. Jeg vil tro vandscooteren giver et adrenalin-kick til brugeren. Desværre er det ikke alle, som kan styre hverken adrenalinen eller vandscooteren.

 

https://www.b.dk/nationalt/mand-faar-to-aars-faengsel-for-doedelig-vandscooter-ulykke-i-koebenhavns-havn

 

Og jo, enig, visse førere af andre bådtyper, sejlbåde, speedbåde, falder i samme kategori. Folk glemmer de er på vandet, at det ikke er en gåtur i parken, men en kende farligere, de holder på deres "ret" og glemmer deres pligter.

Redigert av mthoms (see edit history)
Link to post
Share on other sites

index skrev On 11.1.2018 at 13.10:

Sinnsykt irriterende med litt snekkelyd? Virkelig? Jaja, det er utrolig hva enkelte velger å irritere seg over....

 

 

 

Man hører jo ofte den tøffiga i 3kvarter, så da blir det irreterende. Syns det er mer kos med en scooter eller speedbåt med eksosen over vann i ett minutt eller to.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...