Jump to content

Kan jeg be om en enkel tjeneste fra noen som skal til Leangbukten i nær fremtid?


Popeye70

Recommended Posts

Hei.

 

Bredbåndsruteren som står i båten har mistet kontakten med omverden, så jeg får ikke lest av temperaturer og styrt inn/utkobling av strøm som jeg pleier. Dette er andre gang det skjer denne vinteren, og det er litt irriterende for en som bor 4 mil unna og har full kalender i overskuelig fremtid...

 

I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere skal til Leangbukten (spesifikt brygge L) i løpet av noen dager, og som kan gjøre meg tjenesten med å nappe ut landstrømkabelen og sette den inn igjen. Da starter bredbåndsruteren opp igjen og burde komme seg på nett.

 

Båten ligger på plass L048 (ca halvveis ut på venstre side), er pakket inn i heldekkende "fasongsydd" presenning med Gran Seil logo. Presenningen har vært hvit, men nå er den grå og møkkete. Fra aktre babord hjørne stikker det ut en strømledning som er koblet i strømstolpen rett innenfor båten. På kabelen er det en blå strømmåler som ligger nede på brygga. Rett ved støpselet på kabelen er det festet en hvit tape med mitt telefonnummer (slutter på 0333) og mitt medlemsnummer (slutter på 33). Jeg mener kontakten står i det øvre uttaket, vendt mot båten.

 

Jeg forventer ikke at noen skal løpe havna rundt for å gå ut på brygge L, men hvis noen allikevel skal ut på denne brygga hadde det vært flott med en hjelpende hånd.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Kan dessverre ikke hjelpe deg, og vi har vel diskutert dette før, men jeg har hatt stort hell med å montere en smartkontakt tilkoblet Tellsticken som skrur av strømmen på modemet kl 05.00 og på igjen 05.15 hver natt. Da er jeg i verste fall uten tilgang ett døgn før den kommer på nett igjen (men så har jeg oftere disconnect enn det du har opplevd).

 

Håper noen kan stikke nedom!

Link to post
Share on other sites

aroneid skrev 4 minutter siden:

Kan dessverre ikke hjelpe deg, og vi har vel diskutert dette før, men jeg har hatt stort hell med å montere en smartkontakt tilkoblet Tellsticken som skrur av strømmen på modemet kl 05.00 og på igjen 05.15 hver natt. Da er jeg i verste fall uten tilgang ett døgn før den kommer på nett igjen (men så har jeg oftere disconnect enn det du har opplevd).

 

Håper noen kan stikke nedom!

 

Dette har vi diskutert før, ja. :smiley: Det kommer en smartkontakt på bredbåndsruteren neste gang jeg er innom båten. Har bare ikke hatt anledning.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Marida skrev 10 minutter siden:

Jeg monterte et tidsur som nuller strømmen et kvarter hver dag på routeren. tok ut batteri (ICE 4G) da nullstiller den seg en gang hver dag

 

Et tidsur er også en god ide, ja. Tenker jeg prøver TellStick-varianten først, og lar den skru av/på strømmen med regelmessig intervall først, så blir det heller et tidsur som reserveløsning hvis ikke TellSticken fungerer tilfredsstillende.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...