Jump to content

140hk Suzuki 4-takt, kan den dorge i 3-4 timer i ned til 2 knop?


Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Hei.

Har en Galia 560 Cruiser som jeg bruker som dorgebåt (90% av brukstimene er dorging) , har i dag 115hk totakter og 6hk 4takt som benyttes ved dorging.

Vurderer ny motor for å kunne dorge med hovedmotoren for å slippe og ha 2 motorer, fungerer helt supert men hadde spart noen vendinger med kun 1 motor.

Enkelt spørsmål...vil jeg om jeg kjøper en 140hk Suzuki 4takt kunne dorge med denne på tomgang 3-4timer i strekk og klare fart ned til 2knop uten å måtte sette på propell som gjør att jeg mister gleden med de 140hestene når det en gang i blandt skal gjøres raske forflyttinger.

20170403_091230.jpg

20170403_085736.jpg

 

Kommentar fra moderator:
Tittel er redigert, var "Dorge/motor spørsmål", flott om alle kan gjøre seg kjent med reglene før man poster.
Link to post
Share on other sites

Ja, det kan du fint gjøre med Suzuki DF 140, men jeg ville bestilt den med "Troll Mode" som fås som ekstrautstyr. Hadde ikke dette på min tidligere DF 150, den dorget på 2.2 - 2.3 knop, men det er jo avhengig av vekt på båt etc. om det behøves, for å være helt sikker, gå for Troll Mode funksjonen.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Balder.. skrev On 12.1.2018 at 9.56:

Takker for svaret fra en som har prøvd dette selv.

Hva er "Troll mode" ?

 

elektronisk finjustering av turtall 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...