Jump to content

Dyseservice 2 x KAD 300 hos Vestfold Elektro-Diesel AS


Larss1

Recommended Posts

Hei

 

Mine grønne arbeidshester når ikke toppturtall så har sendt inn alle dyser for sjekk. Motorene har også den senere tid blitt noe tungstartet, røker ikke og bruker ikke olje.

Timetall på begge motorer er 1200 timer og har nå hatt alle dysene (12 stk) inne hos Vestfold Elektro-Diesel AS for overhaling. Ba de teste dysene i benk først, tilbakemelding:

"Samtlige dyser ca. 30 bar under spesifikasjoner og med lekkasje fra spiss og dårlig sprøytebilde"

 

De planet overflater, rengjorde og monterte sammen med nye deler (alle nye spisser). Trykktestet og justerte opp begge trinn i henhold til spesifikasjoner.

Totalsum ble 27 449 kr inkl. mva.

Må rose Ulrik hos Vestfold Elektro-Diesel for god service, de vet hva de driver med.  

 

Dysene ble sendt i dag så blir montert mandag/tirsdag. Håper det gir uttelling på toppturtal (nådde bare 3 350 omd) og kanskje noe mer lettstartet.

 

PS. Begge turboer er nye, 1 stk ny etterkjøler (den andre renset og i orden) og 2 nye kompressorer.

 

Link to post
Share on other sites

Mulig de har greie på det de driver med, men prisene er heftige..

Fikk overhalt dyser ink. moms i 2016 for 1500kr pr dyse med nye dysespisser

 

Har vel blitt anbefalt å ikke bruke Vestfold Elektrodiesel av folk som har greie på det, men personlig har jeg ikke noen erfaringer med dette firmaet.

Link to post
Share on other sites

Det kan nok være rimeligere med byttedyser enn dette. Tror dette er toløfts dyser så det er litt styr å kalibrere. Om det er dysene som er årsak til effekt tap gjenstår å se. Helt normalt at åpningstrykk synker over tid på en dyse. Lekkasje skal det uansett ikke være. En slik dyse kan være rimelig dårlig før motorens ytelse endres. Som regel stiger forbruk litt samt at kullos og uforbrent stiger litt. Røyk kan endres relativt dramatisk. På kommon rail er dysa mere kritisk da den styrer injeksjonen og ikke pumpa.

Redigert av ulyden
Tillegg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare for ordens skyld, prisene jeg oppga er på 2 stegsdyser, sjekk i benk, nye spisser og kalibrering.

 

Vestfold elektro skulle ha 12000kr for å pakke om dieselpumpe + evt defekter. 

Andre steder jeg fikk anbefalt, så fikk jeg pris på 4000kr for å pakke om..

 

Jeg skal ikke gi noen anbefaling om å ikke bruke Vestfold, men de virker noe dyre.

 

For pakke om pumpe, og 6 overhalte dyser betalte jeg ca. 12500kr i 2016.

Måte ta jobben pga det hadde vært mye vann i diesel, forfilter var så fullt av vann at det var utrolig motor startet og gikk. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare kommentere min erfaring med Vestfol Elektrodiesel. Jeg har brukt dem til ulike oppgaver både på biler jeg har hatt og på båtmotorer. Jeg har udelt positiv erfaring med dette firmaet. ? Jeg opplever dem som svært solide med god kunnskap og at de gir god service.

Redigert av Elmer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ikke så stor forskjell, husk det var 2 sett med 2 trinns dyser, altså 2 motorer.

Man får det man betaler for, som oftest. Timeprisen varierer en del, er den høy er det ofte pga man betaler for spisskompetanse og erfaring. Lengden på oppdraget sier også noe om hvorvidt man har gjort ett grundig arbeid ☺️ 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...