Jump to content

Markant hurtigere internet via mobil?


MajorAndy

Recommended Posts

Sikkert ganske bra, men synes prisen var forskrekkelig høy. Jeg ligger sjeldent på plasser der jeg ikke har rask nok  internettkobling  via vanlig mobilt bredbånd.  Det hender nok, at signalet blir for svakt  men med tre matroser med hvert sitt nettbrett er det ikke lenge før båten er flyttet noen få meter slik at dekningen er god nok til youtube og Netflix igjen. 

Dermed er dette produktet uaktuelt for meg. 

Link to post
Share on other sites

Dekningen opplever jeg også som uproblematisk. Et parti mellom Egersund og Lista er uten dekning. Ellers fungerer det omtrent over alt. Det har skjedd at ungene har tatt med seg modemet i lomma opp på en høyde for å få dekning, men tror det er et par sommere siden. Ser derfor ikke behovet for disse ekstrafunksjonene. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Om en sliter med dårlig kapasitet så bør en også se på forbrukssiden. Nå vet jeg ikke hvor store skjermer osv folk bruker i båt men feks så trenger en som regel ikke streame i noe mer enn HD på en 32 TV skjerm. Veldig ofte har ikke 32 TV høyere oppløsning. Tilsvarende til PC, nettbrett, mobil osv. 

 

Men ofte står innstillingene på "default" på ulike streamingtjenester. Før en skal på tur i båten kan det da ofte være lurt å ta en kjapp gjennomgang av de streamingtjenestene man bruker og sette ned oppløsningen, feks under kontoinnstillinger på Netflix osv. 

 

En annen sak er at man svir av datakvoten i voldsomt tempo...

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører Telenor. 60 gb pluss datapakke på 40 gb. Med rollover. . Normalt har jeg da 200 gb. Pr mnd. Det holder for de fleste mnd. Men har gjort slik som det er nevnt over her. Skrudd ned kvaliteten på både Netflix og viaplay. Dermed kan jeg se så godt som ubegrenset. 

Link to post
Share on other sites

I sommer hadde vi Netcom med 100 GB/mnd. Det holdt fint siden vi ikke var i båten mer enn drøyt to uker. Sommeren før brukte vi 90 GB på tre uker, og vet ikke hvor mye som gikk i sommer, men la merke til at det gikk ca 1,5 GB på en time med Netflix/ Youtube på fire-fem skjermer. Tror det var etter det at jeg stilte ned kvaliteten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...