Jump to content
MajorAndy

Markant hurtigere internet via mobil?

Recommended Posts

MajorAndy   
MajorAndy

Hvad tænker I om dette produkt? Retningsbestemt automatisk antenne med indbygget router og simkort. Drejer sig automatisk efter nærmeste mobilmast og lover op til 24x normal hastighed. Vandtæt og fornuftig pris. Too good to be true?

http://miwire.net/da/forside

Bostedskommune: Danmark Båtfabrikat/modell: Aquador 32c Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Navn: Last Boat VIII Kallesignal: XPH2429 MMSI: 219023477 AIS type: R kun mottager

Del dette innlegget

Bjørn Løvjomås   
Bjørn Løvjomås

Sikkert ganske bra, men synes prisen var forskrekkelig høy. Jeg ligger sjeldent på plasser der jeg ikke har rask nok  internettkobling  via vanlig mobilt bredbånd.  Det hender nok, at signalet blir for svakt  men med tre matroser med hvert sitt nettbrett er det ikke lenge før båten er flyttet noen få meter slik at dekningen er god nok til youtube og Netflix igjen. 

Dermed er dette produktet uaktuelt for meg. 

Bostedskommune: Aust-Agder, Arendal Båtfabrikat/modell: Princess P 440 Båtlengde: 41- fot Navn: White Lady Kallesignal: LG 2522

Del dette innlegget

tilplan   
tilplan

Dekningen opplever jeg også som uproblematisk. Et parti mellom Egersund og Lista er uten dekning. Ellers fungerer det omtrent over alt. Det har skjedd at ungene har tatt med seg modemet i lomma opp på en høyde for å få dekning, men tror det er et par sommere siden. Ser derfor ikke behovet for disse ekstrafunksjonene. 

Båtfabrikat/modell: Scand Baltic 2007 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Pinkvin   
Pinkvin

Bruker kun telefon for å spre wifi. Har hendt at vi har heist telefonen og en powerbank i en pose opp i masta for å få dekning når vi har lagt i uthavn uten. 

Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Mulligan   
Mulligan

Beamforming teknikk. Samme som i routeren hjemme.

Hastigheten er bestemt av tilbyder.

Telefonen min klarer (teoretisk) 1 Gbps på Wi-Fi og 450 Mbps på 4G+.

Bostedskommune: Vestfold Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Pinkvin   
Pinkvin

Om en sliter med dårlig kapasitet så bør en også se på forbrukssiden. Nå vet jeg ikke hvor store skjermer osv folk bruker i båt men feks så trenger en som regel ikke streame i noe mer enn HD på en 32 TV skjerm. Veldig ofte har ikke 32 TV høyere oppløsning. Tilsvarende til PC, nettbrett, mobil osv. 

Men ofte står innstillingene på "default" på ulike streamingtjenester. Før en skal på tur i båten kan det da ofte være lurt å ta en kjapp gjennomgang av de streamingtjenestene man bruker og sette ned oppløsningen, feks under kontoinnstillinger på Netflix osv. 

En annen sak er at man svir av datakvoten i voldsomt tempo...

Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

vindmann   
vindmann

Ja, kan jeg samtidig spørre hva slags abonnement dere kjører på om sommeren. Når unger og frue durer på med videobruk går gigabytene så det suser. Hva er det mest fornuftige for å ha en viss kontroll, samtidig som man slipper å leke mobildatapoliti hele sommeren?

Bostedskommune: Akershus, Bærum Båtfabrikat/modell: Bavaria 42 Cruiser Båttype: Seil Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LG8029

Del dette innlegget

Bjørn Løvjomås   
Bjørn Løvjomås

Jeg kjører Telenor. 60 gb pluss datapakke på 40 gb. Med rollover. . Normalt har jeg da 200 gb. Pr mnd. Det holder for de fleste mnd. Men har gjort slik som det er nevnt over her. Skrudd ned kvaliteten på både Netflix og viaplay. Dermed kan jeg se så godt som ubegrenset. 

Bostedskommune: Aust-Agder, Arendal Båtfabrikat/modell: Princess P 440 Båtlengde: 41- fot Navn: White Lady Kallesignal: LG 2522

Del dette innlegget

tilplan   
tilplan

I sommer hadde vi Netcom med 100 GB/mnd. Det holdt fint siden vi ikke var i båten mer enn drøyt to uker. Sommeren før brukte vi 90 GB på tre uker, og vet ikke hvor mye som gikk i sommer, men la merke til at det gikk ca 1,5 GB på en time med Netflix/ Youtube på fire-fem skjermer. Tror det var etter det at jeg stilte ned kvaliteten.

Båtfabrikat/modell: Scand Baltic 2007 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

alidal   
alidal

Finner ikke ut om det går å sette ned oppløsning på TV2 Sumo?

Bostedskommune: Hordaland Båtfabrikat/modell: Hanse 400 Båttype: Seil Byggemateriale: Plast AIS type: Class B

Del dette innlegget

Key Freak   
Key Freak
alidal skrev 56 minutter siden:

Finner ikke ut om det går å sette ned oppløsning på TV2 Sumo?

En god stund siden jeg har brukt Sumo, men sist jeg sjekket var det mulig å redusere kvaliteten bare når man brukte Sumo på datamaskinen, ikke i appene.

Bostedskommune: Akershus, Bærum Båtfabrikat/modell: Viksund 350 St. Cruz Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: LD7840 MMSI: 825797821

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn