Jump to content

Erfaringer med raymarine dragonfly 7 pro?


Fjordland

Recommended Posts

På utkikk etter en kartplotter til skjærvårdsjeepen. 

 

Er tilbud på denne nå, til 4000,- inkl heksvinger. 

 

Leser tidligere tråder, her og andre steder at noen velger denne bort, pga den ikke er en fullverdig plotter. 

Men lurer på om det er plotter nok til en skjærvårdsjeep? Med navionics kart og mulighet for å sette merker på kart, tenker eg at eg får det eg trenger? 

Regner med raymarines lovnader om fult ekkolodd bilde ned til 600 fot må tas med en klype salt.. 

 

Er det noen som har denne plotter som vil fortelle litt om den? 

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Dragonfly er svært enkel i bruk med god funksjonalitet mot Navionics og kanskje markedets beste auto-funksjoner på ekkoloddet. Ulempen er manglende nettverksmuligheter, du er i praksis er avhengig av Navionics, og ekkoloddet har klare svakheter på dypere vann enn rundt 40 meter pga stor konevinkel og signaltap. DF kan dessverre ikke oppgraderes med bedre ekkoloddgiver heller.

 

Oppsummert: Er du av typen som stort sett bare bruker Powerknappen på elektronikken er Dragonfly midt i blinken. Forventer du et versatilt verktøy er du på villspor. :)

Redigert av Team Colibri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...