Jump to content

Kjøpe dimmer til ledlys fra Ebay?


MR Swe

Recommended Posts

Hei.

Skal sette opp ledlys i taket p[ hardtoppen.Tenkte ha en dimmer pa den.
Ser at pa ebay og finner mangesom kan vare sjekke. Feks denne

https://www.ebay.com/itm/DC-12V-Single-Color-LED-Dimmer-Controller-Wireless-RF-Remote-Control-Led-Strip/142463568107?hash=item212b7d88eb:g:NTkAAOSwighZgUMr

noen som har en dimmer de kan rekommendere eller erfaring av denne

Link to post
Share on other sites

Prøvde med en "knappedimmer" fra Biltema. Fikk aldri dimmet til passelig lys. Skulle en ha svakt lys og en slapp knappen når det var passelig fortsatte dimmeren litt på egenhånd og slo av lyset. Det samme egentlig hvis en skulle skru opp lyset littegrann og det ble mye mer lys enn planlagt. Endte opp med gammeldagse vridimmere fra Watski og er veldig fornøyd med det. Finnes sikkert mange andre enn Watski som har disse, men kjøpte de på den lokale båtsjappa som er Watski forhandler. 

Link to post
Share on other sites

Vær observant på at dimmere kan være så mangt. Støfiltrerende komponenter koster, og ofte er det mangel på disse i de billigste dimmerne. Du kan få pipelyder inn på nåde VHF og annet radioutstyr. Men det er jo billig så det er jo bare og koble opp før man monterer og teste. Forstyrrer det er det jo bare og kaste. 

Generelt er det jo greit å tenke litt igjennom om all disse billigste fjernkontrolleren er av det gode. Kjedelig om man prøver å slå av, på eller dempe lys eller annnet utstyr, så starter naboens ankervinsj eller baugpropeller.

Link to post
Share on other sites

MR Swe skrev On 20.1.2018 at 11.59:

ahhh smart det m[ jeg sjekke faxen.. er  led stripe... Hmm VHF antenne..hva med den

 

Kjent fenomen at LED av dårlig kvalitet slår ut både vhf og Dab. En på testlabben hos veritas sa det så fint til meg at «Enkelte ledpærer er CE godkjente radio jammere». Har hørt om mange som får både vhf og radar utfordringer etter å ha montert LED 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg havde monteret AIS og opdagede, at når jeg tændte de gamle LED-lamper, så forsvandt halvdelen af AIS målene da rækkevidden gik ned på det halve. Et prøveopkald til Lyngby Radio bekræftede, at de ikke kunne høre mig med lyset tændt i salonen mens jeg gik fint igennem når jeg slukkede lyset...

 

så bed jeg i det sure æble og skiftede alle pærer til dyre LED..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...