Jump to content
vidar74

Finnmaster S6 med 150 hk Yamaha, erfaringer? Forbruk?

Recommended Posts

vidar74   
vidar74

Hei

jeg er litt innstilt på en Finnmaster S6 med 150hk Yamaha. Eneste problemet jeg ser er at den går dårligere og dermed høyere forbruk enn andre finnmaster med samme mål/vekt, f eks 62 dc/br.

Ref kjørefakta fra Yamaha.

noen som kjenner til/har erfaringer med S6 og kan si noe om hvordan de opplever båten og litt om dette med forbruk?

B8B03D3B-EB63-450A-99BE-13EFB7B115E6.jpeg

Bostedskommune: Møre og Romsdal, Herøy Båtfabrikat/modell: Hansvik 18 fisker Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

vidar74   
vidar74

Ingen med S6?

Bostedskommune: Møre og Romsdal, Herøy Båtfabrikat/modell: Hansvik 18 fisker Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Sørlandet2   
Sørlandet2

Ser ut som flott båt. Jeg har ikkke erfaring med noen av de. 

Denne båten er jo litt bredere, og tyngre en forgjengeren. Noe som har sine fordeler, og bakdeler. Ser forbruket ligger rundt literen på mila. Virker jo ganske greit. 

http://www.klikk.no/motor/baat/test-av-finnmaster-2016-3310970

Bostedskommune: Vest-Agder, Kristiansand Båtfabrikat/modell: Uttern D77 Båttype: Motor Båtlengde: 21-25 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

torbi   
torbi

Har sett både den og Askeladden 61, likte Finnmaster S6 bedre pga plass løsningen mellom førerstol og sittebenk bak. 

Bostedskommune: Hordaland, Bergen Båtfabrikat/modell: Skuteløs Båttype: Motor Båtlengde: -15 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn