Jump to content

Forlenge/ skjøte Raymarine kabler


KSE

Recommended Posts

Skal installere DSM30 Ekkolodd til C120 Plotter. Ønsker å trekke kabler gjennom trekkerør i båten fram til instrumenter/ plotter. Med pluggene på kabler mellom giver og DSM (transducer kabel), samt mellom DSM og plotter (4-pin) får jeg dem ikke gjennom trekkerørene. Kan jeg kappe og skjøte på igjen etter trekking?

Link to post
Share on other sites

Jeg har gjort det samme med kabelen til Raymarine GPS antenna mi. Funker i hvert fall fint den. Kortet ned lederne litt slik at skjermen ytterst i kabelen ble lengste "ledning". Brettet skjermen bakover på begge stumpene, skjøtet og brettet skjermen tilbake over koblingene. Pga nedkortingen ble  det overlapp på skjermen så hele skjøten er skjermet.

Kan selvfølgelig ikke gi garanti for at det fungerer 100% i ditt tilfelle, men få gjerne skjøten en plass der det ikke er mange andre kabler/ledninger, så øker sjansen for suksess :)

Link to post
Share on other sites

Kabelen til transduseren ville jeg droppet å gjøre noe med. En skjøt kan gi feil impedans og forårsake refleksjoner i kabelen med resultat av feilvisning på dybden og mulig varmgang i selve senderdelen. Nettverk og powerkabel ville jeg ikke nølt med å gjøre noe med, så lenge en kan lodde og har erfaring med slikt arbeid (og det har jeg :wink:).

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...