Jump to content

Vugge for kartplotter?


02Henning

Recommended Posts

Jeg har et produktspørsmål jeg ikke finner på nett, beklager hvis det er dekket tidligere:

 

Jeg har en Daycruiser med innfelt kartplotter men sliter med innsynsvinkelen. Når jeg sitter må jeg ha kontrast på maks for å se noe og hvis jeg reiser meg blir det altfor lyst. Siden jeg kan både stå og sitte og kjøre kunne jeg tenke meg å montere plotteren i en justerbar vugge. Jeg har sett flere Raymarine plottere i eldre installasjoner som har hatt slike vugger, men finner ingen offisiell info om slike hos Raymarine. Jeg har en Simrad 9" plotter men tenker den kan tilpasses en generisk vugge hvis jeg bare finner en.

 

Hvis noen forstår hva jeg er på jakt etter, er jeg takknemlig for tips og råd om konkrete produkter eller diy. 

 

Mvh 

Henning

Link to post
Share on other sites

@Saga32: Ja, akkurat en slik er det jeg leter etter, finner ingen bilder av den på nett så derfor ble det fattig forklaring istedet. :-) 

 

Jeg har sett flere Raymarine montert i slike, men virker ikke som om det er noe de selger/skaffer lenger. Navionics har heller ikke noe tilpasset Simrad plotteren min.

 

Plotteren min er nedfelt i instrumentpanelet i dag og har hverken plass til eller lyst på utvendig metallbøyle. Med en slik "vugge" kunne jeg fått både i pose og sekk. Kan sikkert få bygget meg en hvis jeg hadde noe å kopiere fra (bilder ønskes) men det enkleste hadde selvsagt vært å bare dratt kortet. Takknemlig for tips! 

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...