Jump to content

Risør 27?


klikk

Recommended Posts

Hentet båten fra selger og satt den på vannet for prøvekjøring i dag.   :wink:

Så jeg kommer nok til å be om flere råd på dette forumet fremover! (Det var jeg som la inn innlegget "polering eller lakkering" :lol:)

 

Båten er en Risør 27 ac (-72). Jeg har omtrent ikke klart å rote frem noe som helst info om denne båten. Hvis noen vet om websider med info om båten, hva som helst, så tar jeg gjerne imot! :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

hei, Jeg er datter av Niels Raahauge som produserte disse båtene. Jeg kjenner båten og broduksjon av disse godt. Min far tok modell av gamle sjekter og tengnet denne. Alt av interiør og løsninger inni i båten har han laget.

Min far var trebåtbygger, men begynte med plastbåter på slutten av 60 tallet, begynnelsen av 70. det ble laget en 23 fot snekke og denne 27 foten, disse båtene ble regnet for å være "mercedesen" på snekkemarketed på 70 tallet.

 

det er mange ting jeg kan fortelle om båten, min mor vet nok enda mer. Desverre døde min far i 1983, derfor finnes det lite på nettet om disse båtene, men vi forteller gjerne.

 

jeg har to brødre som er i trebåtbransjen.

 

vennlig hilsen Inger

Link to post
Share on other sites

hei, Jeg er datter av Niels Raahauge som produserte disse båtene. Jeg kjenner båten og broduksjon av disse godt. Min far tok modell av gamle sjekter og tengnet denne. Alt av interiør og løsninger inni i båten har han laget.

Min far var trebåtbygger, men begynte med plastbåter på slutten av 60 tallet, begynnelsen av 70. det ble laget en 23 fot snekke og denne 27 foten, disse båtene ble regnet for å være "mercedesen" på snekkemarketed på 70 tallet.

 

det er mange ting jeg kan fortelle om båten, min mor vet nok enda mer. Desverre døde min far i 1983, derfor finnes det lite på nettet om disse båtene, men vi forteller gjerne.

 

jeg har to brødre som er i trebåtbransjen.

 

vennlig hilsen Inger

 

Dette var interessangt, ...dette forum overrasker meg stadig.

 

Velkommen til baatplassen.no risør inger. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...