Jump to content

Vestlendinger - Sjekk fortøyningene!


Baywatch

Recommended Posts

Var nettopp nede og sjekket. Båten ligger så fint som bare det. Jeg derimot ble rimelig gjennombløtt av turen ut på brygga og tilbake. :sad: Men men, nå kan jeg i alle fall sove godt i natt, i trygg forvissing om at båten har det bra!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har fått robåten på land, Sett på noen ekstra tau på halcoen og lagt ut flere fendere. Nå kan stormen komme! Ligger ganske verutsatt, og hadde håpt eg kunne flyttet måten til vinterhavnen en time unda, men har sendt vannpumpen til ovrehaling, og har ikke fått den tilbake enda. Så da får eg krysse fingrene og håpe det ikke blir så gale....

Link to post
Share on other sites

Yahh ... nå blåser det bra her også. Sønnavinden tar godt rundt Worses jordiske besittelser. Heldigvis tar den litt mindre i Dolviken. Og Hangarskibet er tjoret fast i båsen sin med intet mindre enn ti fortøyningstau. Så det går nok bra, får man håpe. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Blåser liv i denne tråden igjen ... det høljer trollkjerringer allerede og verre skal det bli. Usedvanlig store nedbørsmengder er varslet. Så kommer vinden i tillegg. Ai, ai for et herlig vær!!! Hvorfor er vi på land, når været slik utfordrer vårt mot og vår forstand (evt. det lille som er igjen)??

 

I alle høve: Få sett etter at fortøyningene sitter som de skal og at kalesjen er ordentlig på plass. Så kan du sove trygt til natten og finne båten igjen på samme sted i morgen ... Før det begynner å regne og blåse igjen ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Fra met.no, gjeldende varsel:

 

Hordaland

Sørlig stiv kuling 15 m/s. Regn, store nedbørsmengder. Disig, stedvis tåke. Fra onsdag morgen vestlig stiv kuling 15 m/s, om kvelden minking til nordvestlig frisk bris 10 m/s. Regnbyger.

 

Sogn og Fjordane

Sørvestlig liten og til dels stiv kuling 15 m/s på kysten, opp i liten storm 22 m/s ved Stad. Regn, store nedbørsmengder. Disig. Stedvis tåke. Fra onsdag morgen dreining til vestlig sterk kuling 20 m/s, om ettermiddagen minking til nordvest liten kuling 12 m/s. Regnbyger, onsdag kveld snøbyger over 600-800 m.

 

Så det er bare å krysse fingrene ... og si halleluja for det fine været!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jepp, nå har de store nedbørsmengdene begynt å gjøre seg gjeldende ute. Har pumpet en og samme båt to ganger allerede i dag, og må nok ta en tur i morgen tidlig også :diving:

Håper det ekstreme regnet ikke blir langvarig, i det minste at det går over til de normale bygene som vi er så vant med her :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Så til Hangarskibet i 22:30-tiden. Alt OK, vinden er spak, maks frisk bris fra sør. Men det høljer trollkjerringer og det som verre er. Kom hjem til en flokk naboer i panisk aktivitet for å lede bort vann og måtte selvsagt ta i et tak. Verre enn New Orleans påsto de, men det tar jeg med en klype LSD.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har tilsyn med en båt jeg ikke eier (30 fots åpen gavelbåt.)

Pumpet den HELT tom i går kl. 21.30.

I dag morges, i sjutiden, sto vannet til langt over tiljene.

Veien ved huset lå forresten en halvmeter under vann, så bilen måtte bli hjemme på tunet i dag.

Redigert av Cand. noe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...