Jump to content

Seil eller motor?


GeirKS

Recommended Posts

Hei,

 

Seil eller motor, tror vi tenker likt. Vet at mange (som  meg selv) har kjøpt gamle båter som som imange tilfeller er sterkere i skrog og mer sjødyktig enn mange nye båter (nå erter jeg på meg mange). Etter 20-30 år i bruk trenger mange av disse ny motor,nytt elektrisk annlegg+++.

Da er det fint å ha et forum for å utveksle erfaringer, kjøpe brukt utstyr o.s,v. Alt er jo så dyrt idag , slik at en må jo gjøre det meste selv, ellers så går det på husfreden løs !

Link to post
Share on other sites

Det er nok enklere å lage en ny poll, for nå har allerede en del stemt på hhv. "motorbåt" og "seilbåt".

 

Foreslår:

Jeg har/er mest interessert i:

*Turseiling

*Regattaseiling

*Planende motorbåt

*Saktegående motorbåt

*Alt, bare det flyter!

 

Om seilere er mer beskjedne - tja... Ser ikke slik ut i Skagen under Hovdan Skagen Race i alle fall  :cheers:

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har faktisk møtt en kar på svenskekysten med en slik firkantet kasse med senkekjøl et par ganger. Har aldri sett ham seile, men vel ute fra havnen på Kalvøn gikk det bra fort for motor! Men han påsto at "konstruksjonen" faktisk seilte svært så bra.

 

I løpet av det siste året er det forresten kommet norsk importør, husker ikke navnet.

 

Dette var vel ikke rare innlegget, men det er nummer 50, så da får jeg vel en stripe til og slipper å være juniormedlem?  :cheers:

Link to post
Share on other sites

http://www.hagerup.net er norsk importør. Det skal vist være 7 eksemplarer nå i Norge.

 

Jo, den seiler overraskende bra, etter det jeg kan vurdere. (Er min første seilbåt). Og riktig: det er ganske kasseformet. Men til gjengjeld har den plass innvendig omtrend som en 28-foter.

 

Ville kjøpt den igjen, men det finnes idag flere kopier som er litt mindre 'billig' laget.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...


GeirKS: Er det noen seilere her da?

Ja, jeg er egentlig positivt overrasket over hvor mange seilere det ser ut for å være her jeg. Denne sida går jo havna.com en høy gang nå.

 

Ser ut for at her er mange som har hatt motorbåt i mange år, og så har konvertert til seilbåt.

 

Uannsett, båt er båt, mast eller ikke. Vi har mer felles, enn motsatt.

 

Og denne båtsiden er det beste som har skjedd båt Norge på lenge, etter min mening. La oss støtte opp så godt vi bare kan. Enten vi har båt med "pinne" på, eller ikke.

 

Mvh Jonny

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...