Jump to content

...........Oppussing av Saga 25..........


saga 25

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg har akkurat annskaffet meg en 1984 mod Saga 25 som jeg skal pusse opp innvendig i løpet av vinteren.. både treverket/plasten/bad og salongen skal pusses opp, mer eller mindre hele båten innvendig skal shine`s. Er det noen her som har gjort noe slikt før?, som kanskje har tips ang dette? legg gjerne inn bilder osv... lurer også om noen har lagt teak dørk? I så fall hvordan dette ble løst..? det må ikke nødvendigvis vere en saga 25, men i samme klasse..

 

Jeg skal også montere varmtvannstank, så har noen gjort dette også er det bare å komme med tips!

 

Håper på mange gode tips og bilder!

 

Mvh John :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet !

 

I Emneoversikten (øverst på siden) finner du frem til alt som er skrevet på forumet (kategorisert)

 

HER finner du mye om innredning, og HER finner du noe om vann m.m.

 

HER er en flott tråd som ligger i "Gruppeprosjekter" om ferskvann ombord. Har finner du mye bra info !

 

Sitter selv å kikker på diverse tråder i emneoversikten nå. Utrolig mye bra her :wink:

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

...... pusse opp innvendig i løpet av vinteren.. både treverket/plasten/bad og salongen skal pusses opp, mer eller mindre hele båten innvendig skal shine`s. ... lurer også om noen har lagt teak dørk? I så fall hvordan dette ble løst..?

Oj-oj...! Alt dette rekker du ikke i løpet av min vinter i hvertfall, og den er strekker seg til max slutten av mars, for da må båten på vannet. Ikke bit over for mye, men kalkuler inn neste vinter også.

Når det gjelder oppussing av innvendig treverk vil du sikkert få masse forskjellig og god feed-back her, og du vil også finne masse i databasen. Massevis av autodidakte "treverk spesialister" her på forumet. Prøv også Lars.H sitt Sagaforum.

 

Teak dørk? Helved med nater! Bora, skrudd og spunsa spør du meg! Har lagt veldig mye av det. Legg minimum 5-10mm i tech7. Jeg har 15x45mm og minst 5mm+ å slipe på. La ingen lure deg til å legge fineer i dørken! FAKE!

Link to post
Share on other sites

gratulerer med ny båt.

 

Bare sørg for at den er tett i kabinen før du begynner, gå over alle gjennomføringer og vinduer. Med mindre den er under presening.

 

Jeg skal også med tiden ta en skikkelig oppussing innvendig, men venter etter 2006 sesongen. Man får jo nye ideer etterhvert :wink:

 

Teak dørk? Helved med nater! Bora, skrudd og spunsa spør du meg! Har lagt veldig mye av det. Legg minimum 5-10mm i tech7. Jeg har 15x45mm og minst 5mm+ å slipe på. La ingen lure deg til å legge fineer i dørken! FAKE!

Enig! Og så slipper man å ramle med en svær plate som skal passe akkurat :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen folkens.

 

Takk for hjelpen so far!

Skjer saker og ting på denne siden :smiley:

 

Har fått mej mye godt lese stoff nå..

 

Men er det noen som sitter på flere bilder må dere sleng dem inn!

-lett å starte , når en ser hvor fint det kan bli!!

 

Bruker dere lakk eller olje på treverket?

 

 

Nei, på tide å hoppe i det :sailing:

 

 

Hilsen John

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...