Jump to content

Ny forsikring hos Maritim


At-le

Recommended Posts

Vent litt med å avfeie denne. Jeg sendte en mail i går og har fått 4 tilbud på under ett døgn. Samtlige ligger under den prisen jeg betaler i dag, og da er jeg totalkunde, med en totalpolise på 31 Tkr pr. år. Billigste tilbudet jeg har fått var 3.500,- under nåværende båtforsikring. (ca. 35% avslag)

Så gjenstår det å sammenligne alle betingelser. Ett av de "billige" tilbudene dekket ikke rigghavari under regatta. En tilsynelatende liten forskjell men for meg er det helt uaktuellt å være uforsikret på det området. Det er også stor forskjell i hvordan alder på rigg verdimessig avskrives. Ett selskap dekker heller ikke tap av PC mens et annet regner det som navigasjonsutstyr. Mye å holde orden på.

 

Jeg synes i det minste løsningen med en Broker var veldig bra. Rask respons fra alle.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du aktiverer altså Tilbudsknappen og kommer til denne siden http://www.collect.as/skjema/skjema3.aspx

 

Fyll ut opplysningene og du får flere forskjellige tilbud.

Redigert av tool (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Denne tjenesten var genial! Sendte inn skjema for båtforsikring i går kveld, har allerede nå i dag fått 4 tilbud på min nye seilbåt (april), det billigste 5200 kr, ca 1500 kr billigere enn det jeg klarte å finne fram til før jul da jeg bestillte ny båt (seilbåt leverandøren hadde til og med "en kanonbra avtale" med et forsikringsselskap...?).

 

Test det ut - du taper ingen ting bortsett fra å betale for mye :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg var skeptisk til en tjeneste som dette. Men etter at jeg nå har prøvd dem så må jeg si at jeg nok er imponert. 4 svar på rappen og alle meget gode, bedre enn det jeg har i dag! Det virker som at disse selskapene konkurrerer på et vis og dermed blir bedre enn hva de ellers ville være.

Denne tjenesten anbefales folkens!

 

www.batforsikreren.no

Link to post
Share on other sites

Hmm.. dette så spesielt ut. Det er jo en megler som tilbyr "gratis å sjekke priser for deg" for å finne ut hvor det lønner seg for deg å forsikre. Ren idealisme dette?? Neppe.

Nei da, de jobber helt sikkert på "no cure, no pay" basis. Med andre ord så får de en provisjon på hver forsikring de plasser og denne provisjonen får de av forsikringsselskapet. Det er jo i prinsippet helt legitimt og greit?

 

Hvilken oppfølgning de vil ha (om noen) ved en eventuell skade er en annen sak, men da vil du jo fortsatt ha forsikringsselskapet å forholde deg til. Jeg ville ikke vært bekymret, men dog må man jo vite hos hvem forsikringen er/blir plassert.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg stusset på hva de skal med personnummer....

Jeg har opplevd at hvis man ikke er villig til å oppgi personnummer så vil ikke selskapet gi tilbud på forsikring! Hvorfor? Policy sier det - fint ord, men nokså meningsløst for å gi tilbud! At de trenger det ved tegning av forsikring er en annen ting.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er hyggelig at dere har funnet nettstedet vårt! :smiley:

Dere har noen spørsmål ser jeg, som jeg skal prøve å besvare så godt jeg kan.

Vi har tilsammen 7 aktører som kan gi tilbud på forsikring av båter. Det vil allikevel aldri være alle 7 som gir tilbud. Meglerne er i stor grad rimeligst på båter som koster mye, mens forsikringsselskapene kan være rimeligst på båter som ikke er så dyre.

 

Vi tjener heller ingenting på om dere ender opp med en avtale med våre aktører eller ikke. Vi får noen kroner for hver forespørsel vi sender videre fra våre aktører og ikke noe mer. Dette for å dekke våre utgifter med denne tjenesten. Fordelen for dere er at alle våre aktører vet hvilke andre selskap de da må konkurrere med og derfor er de nok noe mer på hugget enn hva de ellers ville være. Vi mener derfor at dette må være en god løsning for dere som skal ha forsikring.

 

Det bør jo også være et grett sted å sjekke om den forsikringen en har i dag er rimelig eller dyr.

 

Vi håper ihvertfall at dere alle skal ha nytte av denne tjenesten.

 

Mvh

Per Inge Haavik

Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevd at hvis man ikke er villig til å oppgi personnummer så vil ikke selskapet gi tilbud på forsikring! Hvorfor? Policy sier det - fint ord, men nokså meningsløst for å gi tilbud! At de trenger det ved tegning av forsikring er en annen ting.

Noen av selskapene trenger personnr for å kunne gi tilbud. De har et datasystem som ikke gir dem andre muligheter. Vi har vært på dem mange ganger for å få forandret dette, men foreløpig til ingen nytte. Men vi skal prøve videre!

 

Mvh

Per Inge Haavik

Redigert av Båtforsikreren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det at de har et datasystem som "trenger" personnummer er vel et valg gjort helt frivillig av selskapet? Ingen instans eller myndighet pålegger dem dette og det er vel av interne oppfølgnings og kontrollgrunner at de velger å være så firkantet! Mitt råd er at vi brukere da sier; "Beklager, da går jeg heller til din konkurrent!" Forbrukerens makt er stor hvis man gidder!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det som skjer hos oss er at når en person ikke legger inn personnr. så er det 2 av aktørene som ikke får disse forespørslene tilsendt. Vi har spurt om det er slik de vil ha det og foreløpig så vil de det. Men som sagt så jobber vi med saken og håper at det kan bli en endring om ikke så lenge.

 

Mvh

Per Inge Haavik

Link to post
Share on other sites

Da må det i så fall være norske selskaper som har dette som policy. I england finnes ikke personnummer, så eng selskaper har det neppe i sine datasystemer.

 

Kan du opplyse hvilke selskaper dere har kontakt med?

Joda de står alle på sidene våre her

4 meglere og 3 selskaper.

 

Mvh

Per Inge

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vår tjeneste er i stor grad en hjelp for båteiere til å få flere tilbud på forsikring av båten. Vi mener at bare på den måten kan en finne den forsikringen som er best.

Men vi har allikevel ingenting med selve tilbudene som folk mottar.

For oss ville det derfor vært spennende å høre om det er noen av dere som gjennom å bruke vår tjeneste, fakitsk har fått et bedre tilbud enn det de hadde fra før.

Er det noen av dere som har eksempler på det?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg svarte, men det var kun fra Nordic Insurance det kom noen reaksjon og tilbudet var dårligere enn det jeg har nå. Og obs, noe personnummer oppga jeg ikke i en slik forespørsel, det venter jeg med til endelig ingåelse av eventuell avtale. Nei, jeg holder meg til den forsikringen jeg har.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...