Jump to content

Maritim etablerer butikk i Bergen


Gnisten

Recommended Posts

Ingenting å utsette på sevicen på Slependen heller!

Jo det er det, rotete/uoversiktlig butikk, sjelden noen som gidder å hjelpe deg uoppfordret, elendige kunnskaper om et av Garmin`s mest solgte produkter og å mangle 6x10 meter presenning midt i opplagssesongen?

Jeg gidder ikke Slependen mer iallefall, enda jeg kjøpte en Zodiac bl.a. rett før de byttet fra Watski til Maritim.

 

Slependen var vel et prakteksemplar på hvordan du ikke skal åpne ny butikk, i et eneste stort rotehus.

Hjelper lite om det kommer seg litt den 3. sesongen, mange av kundene er borte for godt.

 

Får håpe driveren i Bergen er driftigere.

 

 

mvh

 

Barsk II :confused::sailing:

Link to post
Share on other sites

Jo det er det, rotete/uoversiktlig butikk, sjelden noen som gidder å hjelpe deg uoppfordret, elendige kunnskaper om et av Garmin`s mest solgte produkter og å mangle 6x10 meter presenning midt i opplagssesongen?

Jeg gidder ikke Slependen mer iallefall, enda jeg kjøpte en Zodiac bl.a. rett før de byttet fra Watski til Maritim.

 

Slependen var vel et prakteksemplar på hvordan du ikke skal åpne ny butikk, i et eneste stort rotehus.

Hjelper lite om det kommer seg litt den 3. sesongen, mange av kundene er borte for godt.

 

Får håpe driveren i Bergen er driftigere.

mvh

 

Barsk II :confused::sailing:

Hei på dere.

 

Vi lærte en masse på Slependen - på den harde måten, og det måtte vi regne med når vi satte i gang et såpass stort prosjekt med våre begrensede ressurser med oppstart i Mars rett før årets aller mest hektiske tid i båtbransjen. Selv om vi er størst på båtutstyr så er vi likevel ikke store i forhold til andre bransjer vi som kunder er vant til å forholde oss til, så det er litt av en utfordring å dra igang nye prosjekter på toppen av vår vanlige drift.

 

Slependen er vårt "pilotprosjekt", og erfaringene vi høster der skal komme våre nye butikker tilgode. Det ansvaret ligger hos oss i Arendal (dvs. hos undertegnede som har ansvar for kjedekonseptet). Thomas Fjeld som eier og driver i Oslo har gjort en kjempeinnsats med å få igang en så stor butikk på alt for kort tid, og han fortjener bare ros for ståpåvilje og arbeidskapasitet gjennom første året.

 

Vi åpnet minst 4 uker for tidlig, og der var en hel masse ting som ikke var tilrettelagt godt nok fra vår side. Jeg skal ikke kjede dere med alle tingene her, men det har vært mange timer jobb og noen våkenetter for å få alt på plass, med datasystemer, logistikk og vareleveranser. Basert på erfaringene første sesongen har vi ominnredet butikken i vinter ( derfor rot!) - men nå er det meste på plass og butikken er fylt opp til randen med varer før sesongen.

 

Håper og tror dere blir mer fornøyd med oss denne sesongen, det vil vi gjerne bidra til og det jobber vi med alt vi kan. Jeg kan i alle fall konstatere at priskonkurransen i Oslo har fått fart på seg etter at det ble kjent at det skulle bli Maritim butikk på Slependen. Det kan Suzuki glede seg over når han handler i sin butikk, og det har alle båteiere glede av når de handler hos oss og hos konkurrentene.

 

Vi må være så gode at kundene har lyst til å handle hos oss, om igjen og om igjen. Det er en positiv utfordring for alle som driver butikk. Vi skal være en del av :sailing: båtgleden! Skriv gjerne direkte til meg om dere har ting å foreslå eller klage på, enten det er i Arendal eller i Oslo eller etter hvert i Bergen. Det er bare å sende en epost til oyvind@maritim.no Svar loves!

 

Åpning i Bergen:

Det skal holde hardt å åpne før sommeren, men vi har forferdelig lyst til å forsøke. Men..så var det det med å ha alt på stell fra dag 1....så kanskje vi ikke skal være så ambisiøse? Men vi er litt sånn uforbederlige optimister, og denne gang har vi hatt tid til å forberede oss - og vi klør i fingrene etter å starte! Vi har nettopp signert avtalen med Frydenbø og med han som skal bli eier/driver av butikken, og vi skal lage en detaljert tidsplan neste uke. Følg med på nettsidene våre, så skal vi holde dere informert.

 

ps: Vi holder også på med ny nettbutikk innimellom alt annet, med forbedret funksjonalitet og design basert på gode tilbakemeldinger fra båtfolket. Om alt går etter planen så skal vi bl.a. legge til rette for at dere kan legge inn kommentarer og erfaringer direkte på hver enkelt vare slik noen av de "store gutta" i databransjen gjør i sine nettbutikker. Jeg tror vi er på lufta før sommeren med den også.

 

Med vennlig hilsen

Øyvind

MARITIM

Link to post
Share on other sites

:flag: Vil bare legge meg til i rekken blant alle andre og ønske dere velkommen i Bergen. :flag:

 

 

Det blir flott med en butikk som ligger litt mer sentralt enn de aller fleste andre båtutstyrs butikker i Bergen. Mitt tips til dere er å satse på service, litt mer service, punktlighet i forhold til levering av varer, normale priser, og fornuftige åpningstider. Regner med at åpningstidene som er på deres to andre butikker ikke ville blitt så godt mottatt i Bergen, vi è litt sære her og krever litt mer.

 

Jeg ønsker dere lykke til, og jeg kommer garantert som kunde.

Link to post
Share on other sites

Det er svært verdifullt at representant fra Maritm synliggjør deltagelse i denne tråden.

 

Etter mitt skjønn forplikter dette til at Maritim følger opp de påfølgende kommentarer.

 

Min vurdering er at medlemmer av BP stiller sentrake og kritiske spørsmål til prosentene.

 

Dersom produsentene/selgerne ønsker å delta i denne prosessen er det meget verdifullt.

Link to post
Share on other sites

Et tips til Maritim må være å ha areal nok i butikken til at en større del av varene kan ligge fremme. I Arendal synes jeg for mye må hentes på lageret. Dette tar tid, særlig om mange står i kø. I tillegg liker jeg å beføle varene før jeg handler og å gjøre dette under oppsyn av en selger med dårlig tid gir ikke samme utbytte. Tror faktisk det ville gi økt salg med en butikk der varene ligger framme!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...