Jump to content

Ship Simulator 2006


Pontius

Recommended Posts

Jeg beklager så meget, kanskje en moderator kan slette denne tråden så de medlemmene som har tid til å sitte å lese alle trådene hver dag slipper å se rødt over slike repostinger?

 

 

Før jeg postet så gjorde jeg et søk med søkestrengen 'Ship Simulator' for å finne ut om det var postet tidligere om emnet. Jeg fant ingenting. Jeg kunne vel ikke drømme om at det var diskutert tidligere med feil navn: Shipsim.

 

Mulig jeg videre også er på bærtur når jeg ikke var istand til å finne fram til den postingen du siktet til: "Det er flere henvisninger til denne på BP, bl.a.

"

 

Jeg måtte tilslutt søke på alle postingene til Gunga Din for å finne fram til tråden du mente. Da fant jeg denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=19298&hl=shipsim

 

I min posting er det jo den nyheten at simulatoren kommer i butikkene 15. juni, så i forhold til den tråden bidro jeg med en nyhet.

 

Var den en av trådene du mente?? Det var forresten den eneste tråden jeg kunne finne om denne simulatoren, men du skriver at det er flere henvisninger til denne på BP. Kan du hjelpe meg å finne disse andre trådene du sikter til? Antar det i disse trådene står at simulatoren kommer i butikkene 15. juni og at postingen min dermed ikke inneholdt noen nyhet og dermed fortjente din posting.

 

 

 

Mulig jeg overreagerer litt nå men jeg er ganske lei gamle grinebitere som elsker å klubbe andre i hodet om man gjør noe som er feil i deres øyne. Det tar motet fra oss som ikke er oppdatert med alt som skjer her på forumet og som ikke kan ane at ting har vært diskutert under feil navn tidligere.

 

Dessuten, hva skal skje med forumet når det meste har blitt tatt opp i en eller annen tråd tidligere? Vil det da bli slik at alle nye tråder vil bli klubbet i starten med en henvisning til tidligere tråder? Da blir det vel bare plass til OT tråder i forumet her da?

 

Synd dette. Jeg husker en tråd hvor et medlem sa takk for seg fra forumet pga gamle grinebitere og ulveflokkmentalitet på BP. Jeg vil ikke gå så langt, men jeg kommer til å være ultraforsiktig med hva jeg poster. Regner med at det er flere som tenker slik etter erfaringer her. Er det slik dere vil at forumet skal bli?

Link to post
Share on other sites

Gudene vet hva motivet til roaldbj var/er, men det betyr jo forsåvidt ingenting. Post i vei Pontius, det er da grenser for hva man skal måtte finne ut av før man poster. Mange tråder sporer jo så til de grader av at om skulle holde rede på alt de inneholder, kan man like gjerne finne på noe annet enn å skrive på BP.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Jeg beklager så meget, kanskje en moderator kan slette denne tråden så de medlemmene som har tid til å sitte å lese alle trådene hver dag slipper å se rødt over slike repostinger?

Ta det med ro. Jeg synes også det ofte er vanskelig å finne tilbake til tidligere innlegg hvis du ikke søker etter akkurat det riktige ordet. Jeg hadde helt glem denne simulatoren som jeg forøvrig synes høres ganske artig ut. Tok dette som en påminnelse.
Link to post
Share on other sites

Hei Pontius

 

Tror du skal lete lenge for å finne et tema som ikke har vært tatt opp flere ganger her på baatplassen, så det er helt vanlig. :smiley: Dersom man tilfeldigvis vet om en gammel tråd som omhandler samme tema er det greit å gjenbruke den. Dersom man ikke vet om en gammel tråd så er det bare å klemme i vei med en ny tråd. Det er selvfølgelig ikke meningen at man skal måtte lete med lys og lykter i gamle tråder før man poster en ny tråd.

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

Dette synes jeg var en kraftig overreaksjon! Personlig leste jeg Roaldbj sitt innlegg som en ren saksopplysning.

 

Dessuten så har vel gamle grinebitere også livets rett? Det er hester man skyter, vet du! :yesnod:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv mange ganger introdusert et tema her på BP som har vært grundig behandlet tidligere.

 

Jeg har i etterkant sett at jeg trolig hadde formulert mitt spørsmål eller innlegg anderledes om jeg hadde vært kjent med tidligere synspunkter.

 

For alle de som leser innleggene på BP er det hensiktsmessig at de kan følge en viss utvikling - eller gjerne tilbakeskritt - ved å følge en tråd.

 

Min hensikt med innlegg #2 var utelukkende å henvise til innlegg som har tatt opp simulatorer for oss båtfolk.

 

Flyinteresserte har i mange år hatt tilgang på gode, kommersielle flysimulatorer, mens vi båtinteresserte ikke har hatt tilsvarende tilgang på båtsimulatorer. Det er derfor flott at vi holdes oppdatert på utviklingen innen båtsimulatorer.

 

Når det gjelder Ship Simulator 2006 har produsenten gått gjennom navneendring, informasjonen er absolutt interessant for oss som gjerne vil lære litt mer om båtmanøvrering. Selv får jeg regelmessig oppdatering om Ship Simulator 2006 etter å ha fulgt tidligere diskusjon på BP. Vi burde som småbåtbrukere absolutt hatt tilgang til noe tilsvarende simulatorer som båtsimulatorene i Trondheim og Bergen.

 

Mitt innlegg hadde overhodet ikke som formål å slette tråden, men å knytte den til en generell drøfting/diskusjon/meningsutveksling om simulatorbruk for båtfolk.

 

Håper at dette innlegget har vært noe oppklarende.

 

At jeg virker som en gammel grinebiter er sikkert både sant og uskadeliggjørende for innlegg #1.

Link to post
Share on other sites

Er dette en "penværssimulator"? Kunne tenkt meg en simulator som hadde skikkelig drittvær og nedsatt sikt, samt bølger på 20 meter . Alt dette koblet til et slags bevegelig skrivebord og stol som kunne stampe opp/ned, rulle sidelengs på stuegulvet. ..ser det for meg... vi får se hvordan den blir :sailing:

Link to post
Share on other sites

Informasjon om simulatoren mottatt i dag:

 

The long-awaited Ship Simulator 2006 Feature List is out, and you are the first to get it.

 

 

40 challenging missions, 9 playable ships, several environments and a lot more:

 

- We’ve created 40 missions! New missions are unlocked as you successfully complete a set of missions.

- Upload game scores to compete with other players.

- Control the weather with wind-effects, rain, fog and lightning.

- Detailed navigation chart, showing depth and your destination.

- GPS system and a compass, providing essential information.

- Nine playable ships.

- Autonomously moving ships, generating traffic in the several harbours.

- Damage meter indicating the cost of the damage you create to your ship, other ships or the surroundings.

- All the ships and buoys have dynamic behaviour.

- Binocular view to look in the distance.

- Several camera positions to track your ship moving through the water.

- Play with the mouse and keyboard or joystick or joypad.

- Create your own missions, and populate environments with objects (cranes, silos, other ships, cars, people).

- Share your missions via the ShipSim forum.

- Taxi pick-up points allowing you to make some money by collecting passengers and bring them to their destination.

- Mooring points, where you need to manoeuvre your ship as close to the dock as possible without damaging your ship.

- Ramps to jump over ships and other objects with your speedboat.

- Take pictures while you are playing the game.

- Animated people which you can place anywhere you want in the editor mode.

- And much more!

 

Pre-ordering for subscribers starts soon! Check the website or the latest developments.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Siste nytt, jeg laster ned demoen i dette øyeblikk :smiley:

 

Subject: Ship Simulator Enthusiasts

ShipSim Development Team

Ship Simulator 2006 update

 

 

The game is almost finished!!!!

Release is scheduled for June 15th in the BENELUX, UK, Scandinavian countries, Australia and New Zealand. Release in Spain, France, Portugal, Italy is scheduled for september 1st (The later release date is due to translation). Release in the US is planned for September 1st

 

 

 

Trailer

We’ve made a trailer for Ship Simulator 2006. This should give you a good impression of the types of boats and missions available in the game. You can download it from our website

 

 

 

DEMO

We’ve also created a demo of the game. Download the demo, set the fastest time and challenge your mates. See if you can beat them, and become the undisputed Ship Simulator 2006 demo champion of the world!!! You can download the demo here

 

 

 

More information will follow. Please check the website or the latest developments.

 

 

 

Kind regards,

 

 

 

Ship Simulator Development Team

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Joda inne i store havner skjer det jo litt.

 

Håper det kommer autopilot på neste utgave.

Kjøper man spillet kan man også bruke forumet på Shipsim.com, og være med og påvirke ønsker om utbedringer.

Savner som sagt autopilot, mere vær (sjø vind osv...) og "speeduptime" bla..

 

Det som er veldig kjedelig, er at om man på ett tidkrevende oppdrag og helt på slutten kræsjer i brygga feks.

Da må man begynne på nytt igjen :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...