Jump to content

Seilbåt kollidert?


frankD

Recommended Posts

Noen som vet hva som har skjedd her? Posisjonsrapport LA7QZ Trykk på den siste blå posisjonen.

Teksten på siste posisjonsrapport fra den 31. mai er: Owen Morgan on NAOMIJ lost after collision with M.V. Asian Excelsior, Owen is safe onboard MV headed for Teneriffe, Tita the cat is gone.

 

Det er en tilfeldig posisjonsrapport som jeg åpnet på Winlink Posisjonsrapporter som blir mye brukt av langtur seilere.

Link to post
Share on other sites

Meldingen blir helt forvirrende for da står det først at Owen ombord Naomij er borte/tapt (lost) etter kollisjon med MV Asian Excelsior og deretter at han er trygt ombord MV (her mangler vel et navn?) på vei til Tenerife? Er meldingen i første tråden her komplett?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

gå inn på linken i første inlegget, og klikk den BLÅ posisjonspila på kartet utenfor kanariøyene.

 

Suzuki

Greit, men er det bare meg som ikke skjønner meldingen? :rolleyes:

 

Ingen tvil om at den traff en sværing! Ca. 50000 dwt og hennes bredde (32,2meter) er største bredde på skip som kan gå gjennom Panamakanalen. Er en såkalt bulkcarrier bygget for transport av laster som korn, kull, malm osv. Eier er et stort og anerkjent rederi på Taiwan.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg begynner å se lyset på basis av at fasiten (?) er at hans båt (Naomij) er gått ned etter kollisjon med skipet M/V Asian Excelsior, hans katt (Tita) borte, men at han selv er er trygt på vei til Tenerife på et skip (M/V something), men til tross for (eller kanskje på grunn av) rimelig grad av shippingforståelse og det engelske språk så mener jeg at meldingen er uklar og selvmotsigende!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...