Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle prøve meg med en ny type "serie-tråd". Anledningen er at jeg nå og da har snublet over ting veldig billig eller gratis og som jeg vet andre helt sikkert kan være interessert i, men som jeg selv ikke har bruk for der og da. Dette er altså en tråd hvor vi kan tipse hverandre om slike kupp. F.eks. i ulike annonsemarked hender det at noen selger noe rasende billig eller rett og slett gir bort ting bare for å bli kvitt det. Eller det kan være utskifting av flytebrygger i egen båtforening hvor de gamle bryggene gis bort (Kanskje dårlig eksempel - det er vel sjelden vanskelig å bli kvitt noe slik... :lol:)

 

Regler:

 

* Det man tipser om må være relatert til båt.

* Det man tipser om må enten være sjeldent billig eller aller helst gratis.

* Hvis du kommer på at du har egne ting som kan passe inn i formatet til denne tråden, legg det inn som en vanlig annonse i vårt Marked og deretter kan du poste tips om annonsen i denne tråden.

* Forsøk å unngå innlegg som ikke direkte er nødvendige ifbm det enkelte tips. Da blir det litt mer ryddig og oversiktlig og mindre arbeide på den som skal forsøke å rydde opp for å holde tråden up-to-date.

* Hvis noen gjør et kupp og skaffer seg ting ut fra tips i denne tråden, er det veldig moro med et lite svar i denne tråden som viser at noen hadde nytte av tipset. :smiley: Ved å poste et svar ser andre at tinget er avhentet og vi slipper henvendelser på ting som ikke lenger er tilgjengelig. En kommentar i denne tråden er også fint hvis noen sjekker ut tips og finner ut at tingene allerede er solgt/gitt bort. Det beste i de to sistnevnte tilfellene er egentlig å sende en IM direkte til vedkommende som har postet tipset - slik at vedkommende kan redigere tipset sitt .

 

Skulle dette ikke fungere og vi ender opp med alt annet enn det tråden er tenkt for, blir den enkelt og greit slettet. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Har et kjøleskap av type Supercool. Jeg kan tenke meg det er på ca. 40 liter. Skapet er av typen med vifte/kjøleriller og uten kompressor. Det fungerte bra når jeg byttet det ut i år. Jeg ville ha et skap med kompressor og en liten fryseboks. Kan hentes gratis i Oppegård.

 

Batdilla var veldig kjapp og da er ikke skapet tilgjengelig lenger.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Handsfree til Sony mobiltelefon. Kan brukes kanskje som ekstrahøytaler til VHF og lignende.  Jeg har sendt 4 stk til medlemmer på forumet og sender 1 til deg hvis du dekker porto på 120,- Jeg fikk en kasse gratis av Nordialog Tønsberg og har 6 igjen. Send en IM. Erik

 

Har fortsatt 5 stykker igjen hvis noen vil ha :-)  NB!!  Hva settet passer til av mobiletelefoner aner jeg ikke.  Settene er ikke til noen aktuelle mobiler idag (04-05-2004).  Bruksomeråde er heller å bruke høytaleren til et-eller-annet, som nevnt lenger oppe i teksten f.eks VHF

 

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Handsfree til Sony mobilteelfon. Kan brukes kanskje som ekstrahøytaler til VHF og lignende.  Jeg har sendt 2 stk til medlemmer på forumet og sender 1 til deg hvis du dekker porto på 80,- Jeg fikk en kasse gratis av Nordialog Tønsberg og har 8 igjen. Send en IM. Erik

Takker Erik igjen for settet som inneholdt bla. en høyttaler som jeg bare plugget rett inn i vhf`n . passet perfekt.. dermed har jeg vhf høyttaler på flybrigde :cool: Skylder deg en :seeya: Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tengte å få ryddet opp litt i kjelleren,og har da liggende et baksete.

Det er 190 brett og er blått og hvitt.Tror det har stått i en skjærgårsjeep,men er ikke sikker.fikk det med da jeg kjøpte min siste båt

2 delt,ryggstøe og sittepute.

Kanskje noen som har bruk for det?

Det gis ivertfall bort ved henting,

Send en im hvis det kan være interesant. :wink:

Har også en støpeform til akterkabin huwa 26 som gis bort til første som kommer og henter den.

Det er med vinduer også,må da være noen som kan ha bruk for det..Vinduene kan sikkert brukes til andre båter også med litt tilpassing....Har ikke målene her nå men kan ta dem hvis innteresse for dem.

Stort billigere går det ikke an å få det........

Kan og kontaktes på tlf 91165361

Hilsen

frank v....

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Manometer,

 

 

Hei, har driver og roter litt i bua og kom over 3 stk messing manometere.

Det er 2 stk som er ca 100 mm i diameter og med 125mm "flens" for skottmontasje. disse går fra 0-6 kp/cm2  og er merket "heavy Duty"

Og 1 stk 100 mm uten "flens" som går fra 0 -15 kp/cm2

Alle har innskriften: A/S Clausen. Kaldaker & Co og de har hvit skive med sorte tall

 

Jeg kom til å tenke på Poseidon eller andre medlemmer av "våres fristed" ??

Hvis det er en av oss, blir det kun frakt........

 

 

PS. glemte kamera på jobb, men kan ta bilder i morgen hvis det av interesse

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

kabel til Etrex serien til Garmin gis bort mot betaling av porto ( el.l )

 

Kjøpt til E-Trex, men jeg tror den passer til andre også..

 

Har en mengde kabler, SCSI, printer, strømkabel osv. Kastes i morgen tidlig. Pælmet

 

Handsfree sett til Ericsson 788. Tror det er komplett.  Pælmet

 

Psion 3 serie 2 stykker. Diverse software, kabler osv.

 

Gis bort mot porto

 

Kontakt pr IM

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Først: Ros til alle som poster tips i denne tråden. Dette har fungert over all forventning. Jeg tror det er flere enn meg som har gjort et kupp eller to siden denne tråden ble lansert. :blush:

 

Så kommer en ordentlig korreks hvor det er mange som bør føle seg truffet. Av en eller annen grunn, virker det som reglene innledningsvis i denne tråden er totalt usynlige. Tar fram en av dem:

 

* Forsøk å unngå innlegg som ikke direkte er nødvendige ifbm det enkelte tips. Da blir det litt mer ryddig og oversiktlig og mindre arbeide på den som skal forsøke å rydde opp for å holde tråden up-to-date.

 

Her er det mange som stadig vekk synder. Skal ikke nevne navn, men det er noen som har grunn til å gå litt ekstra i seg selv når det gjelder dette. Jeg tror de fleste foretrekker at denne tråden er mest mulig ryddig og oversiktlig - og at den inneholder det man kommer for å lese - tips. Slik det har vært i det siste, har jeg ved et par tilfeller nå slettet innlegg tilsvarende 2 sider. Dette er innlegg som har tilført det enkelte tipset liten eller ingen verdi overhodet. Det eneste de har gjort, er å mislede mange til å tro at det er nye tips i tråden hver gang det har blitt indikert at det er nye innlegg. I tillegg genererer det en god del ekstra arbeide på meg i form av stadig behov for opprydding i tråden :cool:. En ting er at jeg må innom nå og da og fjerne tips som er utgåtte, men å tillegg stadig vekk måtte bruke tid på å fjerne ting som ikke er nødvendig, det er en lite tilfredsstillende måte å bruke opp tiden sin på :nono:. Har du kommentarer, spørsmål, ønsker å gratulere, eller noe annet - SEND DET PÅ IM TIL VEDKOMMENDE, så kan vedkommende heller redigere innlegget sitt, hvis noe er uklart eller mangler.

 

Minner også om det som står avslutningsvis i reglene:

 

Skulle dette ikke fungere og vi ender opp med alt annet enn det tråden er tenkt for, blir den enkelt og greit slettet.

 

Nå er vi ikke der riktig ennå, og tråden kan alltids startes igjen av andre, men vi sitter i så fall med en tråd hvor det ikke blir foretatt opprydding. Og det ønsker vi vel ikke? Sjerpings, karer! :nono:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mye spennede på Svenske Krysserklubbens hjemmeside: http://www.sxk.se/   gå til: "Till Båtmarknaden nr 04-01"

eller direte:

http://www.sxk.se/pktr/04-01/mainframe_bmrk.asp


RATTSTYRNING Monsun 31 med kompass.

Pris: 3 800 kr. Tel. 0227-14277

Bilde

Dette ser jo bra ut, fin pidestal med kompass, flott mahogany ratt og hydraulisk sylinder?


KARTOR, böcker och övr information om Europas kanaler. Tel. 0304-10599.


KANALVÄGEN till Medelhavet? Navicarte 1,2,3,6,8,10,14,16,24. Pris: 100 kr/st. Cruising Guide to the Netherlands.

Pris: 250 kr. Tel. 0550-17257.


De siste 2 må da være noe for Amorosa ?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Bilde

 

Hos Lefdal selger de nå Thomson 14" farge-TV for 12volt , strømforbruk kun 35W til kr. 1895,-

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvem trenger 4000 m nylon fiskesene? Abulon 0,45 mm 14,7 kg. 4 esker med 5 x 200 m(tilsammen 4000 m). Om noen vil ha alt så kunne jeg tenke meg 100-200 kr. Jeg bor i Oslo og vil helst slippe å sende noe. Dette er et resultat av et av mine auksjonsbesøk. Når det blir billig nok klarer jeg ikke la være å by/kjøpe og kommer ofte hjem med ting som jeg ikke helt vet hvorfor jeg kjøpte.  

 

puteunderarmen sikret seg dette.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fant disse to i dagens WWW.BA.NO

 

Er det ikke Bastard30000 som såååå inderlig ønsker seg en skøyte

 

 

 

 

Seilbåt 28’ med 10 hk Saab, noe arbeid. Kr 15.000. el. byttes i annen båt. 38’ skøyte restobjekt gies bort. Tlf. 480 37 025.

     

30’ motorbåt gies bort, 49 hk Perkins, nytt overbygg påbegynt. Tlf. 470 23 919.

 

:smash:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fant følgende innlegg på Båtplassen hos Båtmagasinet.

 

Forfatter: Pål Brynhildsen Dato: 26.05.2004

Email paal.brynhildsen@online.no    

Tittel: Proppeler gis bort  

Jeg får meg ikke helt til å kaste ting. Har derfor en 3 -4 VP proppeler jeg gjerne gir bort. Et par DP og en singel prop. De er litt rufsete, men ikke mer enn proppeler jeg tidligere har fått rep.

Her gjelder førstemann til Mølla prinsippet, og de må hentes (bor i Oslo).

De av dere som er interessert, vennligst meld dere på mail.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Yanmar-eiere se her!!! Noe jeg fant på AutoDB - har selv INGEN forbindelse med selgeren !!

 

Gå til:   http://www.autodb.no/bat/   - velg UTSTYR og Aust Agder

 

 

Bilde

 

Yanmar Service manualer!!!  :yesnod:

....ca 20-30 bøker til de forskjellige typer motor. Pris 350,- er per bok. Ring for å høre om jeg har den du trenger.


Er det ikke mange her som har etterlyst manualer for forskj. Yanmar-motorer?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...