Jump to content

Løygangdeler mistet


Allan E

Recommended Posts

I dag seilte jeg regatta i god vind, men ved en jibb forsvant endestykke og låsestykke til løygangen min. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt deler til denne profilen. Legg merke til måka som jeg antar er logo for fabrikatet.

Er dette merket mulig å få kjøpt ennå?

 

Å bytte skinna medfører relativt mye arbeid da det er svært vanskelig å komme til mutterne under skinna.

 

Posted Image.

 

Posted Image

 

 

Er det noen som kan hjelpe?

Link to post
Share on other sites

Etterson båten din er fransk og Wauquies i dag benytter en del deler fra Goïot, tipper jeg at det er en Goïot-løygang du har på båten din. De har også en måke i logoen sin.

 

Sjekk:

http://www.goiot.com/

 

En mail til Wauquies og/eller Goïot vil kanskje deg svar på om deler som passer, finnes på ett eller annet lager. Swang i Oslo hjalp meg å skaffe noen deler fra Goïot, som forøvrig er en del av Navimo-gruppen som også eier Plastimo.

Redigert av ulysses (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ulysses har rett, du har en Goïot løygang og skjøtevogn, og endestykket og låsestykket ditt er fortsatt i produksjon, låsestykket har artikkelnummer 102718, og endestykket, som kommer i par, har artikkelnummer 102719. Ser du er fra Porsgrunn, Gladiator, ta kontakt med Finn på Tolema, og ba ham ringe Ola på Termomarin (vi importerer Plastimo, og det er riktig at Navimo eier begge deler Ulysses), så skal jeg skaffe deg skinnedelene gjennom Tolema. Det er som regel 4-6 ukers leveringstid på Goïot-deler.

Link to post
Share on other sites

Det kan lett hende at det blir litt vanskeligere en som så.

Jeg trengte noen få vitale deler til rekkesystemet mitt (Plastimo) og omkvedet hos forhandlerene var at så små kvanta bestilte de ikke inn. Jeg måtte vente til de skulle bestille noe mer.

Hos importør var svaret at de ikke solgte til private.

Fikk de fra Sverige på tre dager.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fortsatt 1 stopper så da får vi binde vogna fast til denne så ordner det seg. Til onsdag er siste for jeg tar ferie uka deretter. Men hvis du vil prøve Bavarian så har du mulighet 2 ganger i år.

Bare si ifra så er jeg med deg isteden.

 

Jeg fikk intrykk av at "Mergulhito" ordner dette så jeg tar det med ro nå. Bare det er iorden til neste sesong så er det bra, men jeg håper jo på et par-tre fine seilturer til i år.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...