Jump to content

..... og når tar vi opp båten i høst?


Dykker

Recommended Posts

:confused:

Hmmm! Høsten er på tur. I vår hadde jeg en tråd om når vi satt ut båten. Jeg var utrolig sen da, midt i Juni :cryin: .

På høsten har jeg normalt tatt opp båten i månedskiftet september/oktober, men en høst for noen år siden, midt i november (lett is i havna), :eek: prøvde båten som isbryter.

Har båten i indre Oslofjord på Solvik ved Sandvika.

Når skal dere ta opp båten i høst?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Allerede oppe, så at september/oktober ville bli hektisk med andre ikke båtrelaterte aktiviteter.

Skipet står ved garasjen og har fått omsorgsfull pleie av motor, spylt under, masta er lagt opp som møne, klar for burkaen.

Lista over ting å utbedre ombord er skrevet. Så da er det bare å glede seg til sjøsetting.

Link to post
Share on other sites

Vi har Sandviken ute hele året, ligger i boble om vinteren. Var forøvrig på land en snartur i forrige uke for å pusse skroget fra fenderlista og ned. Stoffet og skiftet offeranoder. Bruker Biltemas bunnstoff, helt supert ikke antydning til groing i det hele tatt. Kun litt på baugpropellen for der er det brukt bunnstoff for drev fra Hempel. I år ble det det samme som på resten av båten.

 

Vår båt som er fra 1984 har alldri tilbrakt vinteren på land. Har aldri heller noe problem med fukt i båten om vinteren, lar en 60W lyspære være påslått i motorrommet og har på et par elektriske lamper ellers i båten. Til og med sengene er ferdig oppredd.

 

 

Charente

Link to post
Share on other sites

Mariell blir heist på land idag. Blir ikke brukt noe mer nå i høst alikevell.

 

Egentlig litt rart med det der. I år var vi på første overnattingstur i påsken. Og båten var mye i bruk på forrsommeren. Var så på en snaue 4 ukers sommerferie med båten.

 

Men etter at vi passerte mitt august så har jeg problemer med å få med ungene og admiralinnen.

Virker som de er forsynt for iår.

 

Har vært på 2 guttetur helger, men nå må jeg på jobben igjen så nå er det slutt for iår.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Månedsskifte september-oktober blir Matilda tatt hjem. Må bygge ferdig opplagshuset, og sveise litt på hengeren først. Men det kan jo enda bli noen fine dager på fjorden, da. Ellers så er lista over vinterens gjøremål snart klar. Har jo 365 dagers båtsesong, må vite. :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Har ligget i havn som stort sett er isfri, men som har bobleanlegg. Fikk først varsel om at det kanskje ikke ble noen vinterhavn i år. Så kom det beskjed om at det ble vinterhavn, men at prisen hadde økt med 50 prosent :eek: Det er dyrt å blåse bobler med økende strømpriser, såpass at det ble dyrere å ha båten på vannet enn å sette den på land. :headbang: Takk og pris ser det ut til at jeg har fått plass i en annen havn, så det er håp om at vinteren blir akkurat passe fuktig for mitt vedkommende. :wink:

 

Dermed starter jakten på ny havneplass til våren, for da flytter jeg sørover. Først må jeg finne havn, deretter kan jeg begynne å lete etter hus. :lol:

Link to post
Share on other sites

Båten ble heist på land igår. Vemodig? Ja,men samtidig deilig å ha god tid til det som må og kan gjøres før vinteren. Har hatt en helt utrolig fin sesong med 70 overnattinger, nydelig vær og ja , det vi båtfolk drømmer om hele vinteren. Nå blir det et par helger med vask , polering og div. omgjøringer før vi begynner å drømme om neste sesong.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Sjøtummel, hva betaler du får plass i boblehavn?

Det kostet i utgangspunktet ca 1/3 av prisen for sommerhalvåret, men utgiften for landstrøm kan jo bli litt høyere når nettene blir lengre. Dog, dette er i en marina og regnestykket i en båtforening kan bli et helt annet. Jeg takket pent for meg da vinterprisen plutselig var satt opp til halvparten av sommerprisen, samtidig som servicebygg ble stengt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...