Jump to content

Seiler Larvik - Stavanger nå


tuffff

Recommended Posts

Seilbåten er som før nevnt solgt, og ny eier hentet båten i dag. Han seilte alene fra Larvik i dag morges med kurs for Stavanger. Han var jo ikke akkurat så veldig heldig med været, så dere som bor langs leia bes derfor ta ham vel imot dersom han seiler innom for nødhavn eller en "pust i bakken".

Båten er en 30 fots C&C 30E - hvit med blå sprayhood og lyse gule leseil i cockpit.

Fint hvis noen som eventuelt ser ham melder fra om alt er ok.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Var vel ikke det beste været i dag...Blir tøft rundt Lindesnes og videre de nærmeste dagene...

 

Som den bølgefetisj jeg er, har jeg vært over der fra Stavanger (omtales i annen tråd i morgen) til Grimstad i de siste tre dager.

 

Jeg kan understreke at der er en anelse bølger ;-)

 

Vi skal rapportere som sagt senere, familien prioriteres nå. Men jeg håper denne omtalte person tar det pent og rolig, og at det går bra...

 

Nå er vel hellere ikke omtalte båt den verste å gå med i slikt vær heller ..........

Link to post
Share on other sites

Joda, omtalte båt og nye båteier er nok båtvant. Båten er jeg nok ikke redd for, men det er noe med et helt ukjent båt, da. Selv om den er helt strålende i opptil 30 knop sånn jeg har lært den å kjenne i hvert fall (med full seilføring). Det er nok ikke båten, men følelsen av å være alene på et stort opprørt hav som er den værste opplevelsen.

 

Båtvant kar, så jeg tror vel ikke det er noe problem, men hyggelig dersom han blir godt mottatt langs kysten uansett.

 

mvh tuffff og gaia

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, jeg snakket med ham i formiddag. Hadde ikke kommet lenger enn Stavern, da det var ganske så ruskete utpå. Han vurderte vel da å muligvis dra videre i løpet av dagen, men det er slett ikke sikkert sjøen la seg så fort. Ellers er det jo meldt noe roligere vindforhold allerede fra i morgen, så det blir vel et forsøk da tenker jeg.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Joda, Lindesnes gikk unna i en fei i morges - men jeg lurer på om den meldte ettermiddagskulingen tjuvstartet... Passerte Lindesnes ca kl. 11, myyye sjø men båten gikk greitt. Ligger pt. i gjestehavnen i Farsund etter at det blåste opp ganske forj*velig, ble hentet og kjørt hjem for en god dusj og muligens noe som heter arbeide i morgen?!

Holder et øye på været videre mot helgen, Farsund er kun 2,5 timers biltur unna.

 

Forøvrig kan nevnes at gårsdagens passering (for motor) utenfor Flekkerøya skjedde i 18 graders steikende solskinn, i bare T-skjorte. Ikke værst til å være 10. oktober! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...