Ip.Content

Logo

Langøy, Ryfylke

• Logg inn for svare
7 svar på dette emnet

#1 arquebus Ikke pålogget Postet 03.11.02 12:15

• Medlem
Navn: Langøy

Beliggenhet: Stavanger kommune
Posisjon: N59o 0,38' E005o 46,57'
Kartblad: HK 16, BS G-737
Fortøyningsmuligheter: Langs kai og flytebrygge
Antall plasser: 15 - 20
Kontakt (telefon): Ryfylke Friluftsråd, 51817980
Pris: 2 døgn gratis
Fasiliteter: Dusj, toalett, vann, grillplass, søppeltømming, badeplass.

Andre opplysninger:

Fin havn for de som vil besøke Stavanger men ikke ønsker å ligge midt i sentrum.

RETTELSE: Som påpekt i innlegget under er Stavanger Seilforenings hytte på en annen Langøy en den som er beskrevet her. Den ligger ca. 9 n.mil NNE for denne Langøya!
Stavanger Seilforening har hytte på Langøy der seilere kan overnatte.
NB! Jag har ingen tilknytning til Stavanger Seilforening, denne informasjon har jeg kun fra foreningens hjemmesider!

Langøy er også beskrevet i Båtmagasinets Havneguide

Bilde tatt 2/11-2002. Klikk på bilde/kart for full størrelse.
Post bilde

Post bilde

#2 NOR_Gandsfjord Ikke pålogget Postet 06.12.02 08:48

• Medlem
Stavanger Seilforenings hytte ligger vel på Langøy sør-sørøst for Finnøy, ikke den Langøy som beskrives her. Jeg har heller ingen forbindelse med Stavanger Seilforening, men føler meg rimelig sikker på dette allikevel. Ryfylke friluftsråd har satt opp toaletter (det er dusj her også mener jeg) på Langøy (denne Langøy).

#3 arquebus Ikke pålogget Postet 06.12.02 12:12

• Medlem

surprise: Stavanger Seilforenings hytte ligger vel på Langøy sør-sørøst for Finnøy, ikke den Langøy som beskrives her. Jeg har heller ingen forbindelse med Stavanger Seilforening, men føler meg rimelig sikker på dette allikevel. Ryfylke friluftsråd har satt opp toaletter (det er dusj her også mener jeg) på Langøy (denne Langøy).
Dette skal jeg sjekke opp - kom over websidene til Stavanger Seilforening mer  ved en tilfeldighet og leste om hytten på Langøy. Gikk ut fra at det var denne Langøya det var snakk om. Takk for tipset!

#4 arquebus Ikke pålogget Postet 06.12.02 15:53

• Medlem
Du hadde helt rett, surprise - det er ikke den samme Langøya! Jeg har gått forbi den andre Langøya flere ganger, men aldri vært iland der. Men når du sier det så kjenner jeg meg igjen på bildene på Seilforeningen sine sider.

Får trøste meg med at jeg ikke er den første som har tatt feil av like navn i Ryfylke, historien om de to Kuppholmene som desverre fikk en tragisk utgang er jo kjent.  Takk igjen surprise!

#5 seilbaat Ikke pålogget Postet 12.12.02 21:32

• Medlem
Langøy som her beskrives ligger like i nærheten av stavanger sentrum og brukes mye til vorspiel og fest. (ligger forøvrig i nærheten av begge kuppholmene)
I tillegg til at det ofte er bråk ifm festene så lukter det ofte vondt (kloakklukt fra toalettene eller kummene som oppbevarer kloakken)
Ellers et fint og sentralt sted hvor man alltid treffer masse båtfolk.
Langøy lenger nord (ved reilstad på finnøy) er et nydelig sted. Lunt og fint med mulighet for å overnatte innendørs (dusj og toalett i eget bygg) om man har med gjester eller av annen grunn vil sove innendørs. Lekeplass og liten badevik m/sand samt stupebrett. Også mulig for ikkeseilere å overnatte. Ved overnatting koster det ca 100 kr for medlemmer av stavanger seilforening og litt ekstra for ikke medlemmer.  

#6 BK Ikke pålogget Postet 15.12.02 10:55

• Medlem
Handelsmannen på Reilstad har forøvrig billig diesel  :cool:
:eek:

#7 Ariel Ikke pålogget Postet 26.05.04 21:37

• Medlem
Kjempe flott plass :sailing:
Vi var der på helgetur, har små barn som stor koste seg.

#8 Stavanger_Seil_AS Ikke pålogget Postet 26.05.04 22:05

• Leverandør
Langøy (ved Reilstad) Iflg. Stavanger Seilforening er det private stedet forbeholdt medlemmer og gjester av disse. I tillegg er utenbys seilere også velkommen. (kanskje litt fiendtlig men det er en del vedlikehold/dugnadsarbeid med hus osv og trangt om plassen)
Er "oppvokst" på andre siden av bukta ved at vi hadde sommhus der i barndommen og trives i likhet med ungene svært godt i dette området enten det er sterk norda-  eller vestavind og vi ligger ved Fjordsenteret (hvor trampoline og kiosk kan være lokkende) eller ellers på Langøy hvor man alltid treffer hyggelige folk.