Jump to content

Jiiipiiiii - Da var den nye båten på plass (Sea Ray 240)


SF

Recommended Posts

Nå måtte jeg bare legge ut et lite skrytebilde.

Nå er nybåten på plass i båthavna :flag: Det ble en 1997 mod Sea Ray 240 Sundancer med 2004 mod Steyr 246 Diesel og Bravo III.

 

Er i full gang med litt oppgradering og utbedring som skal være på plass før ny sessong :wink:

 

Bildet er forresten tatt i dag i et nydelig høstvær.

 

Sea_Ray_240_komp.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Heisan!

Gratulerer med flott båt.

Denne får du mye glede med.

Ser du ligger i Hillevågsvatnet. Du var vel utpå i dette nydelige været.

Vi var utpå et par timer. Fikk fylt opp dieseltanken (500 liter) for vinteren og kruset rundt i byøyene.

Stubben.

 

Pensjonist som nyter livet

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt. Bare nysgjerrig har du kjøpt den på helgeland

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ser du ligger i Hillevågsvatnet. Du var vel utpå i dette nydelige været.

Vi var utpå et par timer. Fikk fylt opp dieseltanken (500 liter) for vinteren og kruset rundt i byøyene.

 

Faktisk ikke :nonod: det var ei annen som hadde bestemt at vi skulle ta deler av flyttelasset hennes i dag. Og da ble det sånn :lol: Men i morgen er det båt for alle penga........

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Gratulere med nybåten hjem... håper den svarer til forventningene :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har tenkt litt på nettopp det.

Har også vurdert å montere på et sånt bauspyd, såg at maritim hadde noen.

 

Så ikke så gale ut det.

Kjenner du eieren? Kunne gått tenkt meg et bilde av båten fra siden.

 

Jeg tenkte å montere to bøyler/haifinner og sveise disse til den orginale pullpitten. Slik at du får en løsning ikke ulik 705 Voyager

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Takk for det. Dette kunne muligens være et bra alternativ.

 

Jeg skal prøve ut den andre måten jeg hadde tenkt først med to sålkalte haifinner til ca 300 kr/stk. Så må jeg bare finne en som kan TIG'e dette på plass mens det er montert på båten.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg har to helt nye haifinner liggende fra maritim som jeg aldri fikk montert... De er av 32mm rør og 600mm høye mener jeg.. Link Ta 2 betal for 1 om det er av interesse

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da jeg i sin tid (2004) kjøpte min forrige båt, en SeaRay290, hos Husvikholmen Marina i Drøbak, som er norsk importør av SeaRay. Da fortalte salgssjefen meg at de hadde fått produsert åpne pulpitt løsninger til Sea Ray 240. Det kan være et tips å ta en telefon dit. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...