Jump to content

Skibsplast 655, plassering batterivender.


roesok

Recommended Posts

Har idag et batteri men føler en viss usikkerhet med dette og vil sette inn et ekstra + batterivender. I dag har batteriet tilhold på styrbord side, ved siden av bensintanken. Er usikker om det er plass der til et ekstra, alternativet er å flytte de til babord side og forlenge kablene. Så var det batterivenderen: Litt av hensikten må vel være at den må være lett tilgjengelig. Er det noen med Skibsplast 655 el. tilsvarende båttype som har gode ideer om plassering av en slik vender?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har hatt samme båt som deg (nå solgt) og gjorde den jobben du spør etter. Jeg plasserte batteri nr. 2 sammen med det andre (se bildet). Det var litt styr å få det til, du må være forsiktig når du fester batteriboksen i dørken (så du ikke borer hull rett gjennom skroget). Litt av den doble dørken når du tak i på boks nummer to, det sammen med Sikaflex, og det sitter.

 

Jeg monterte batterivelgeren i "sideburet" (se bilde nr. 2), da kommer du lettvint til, og slipper å måtte løfte opp sofabenken hver gang du skal sette på strømmen, noe som er veldig tungvint på denne båten (syntes jeg da ...).

 

Denne løsningen fungerte utmerket for meg. Eneste ulempe å snakke om, er at båten med to batterier på samme siden som du sitter, gjør at båten selvsagt får litt mer vekt på styrbord side, og kan bli litt skjev når du er alene i båten. Men har du vanntanken på babord side alltid full, og i tillegg tung dregg liggende i ankerboksen på babord side bak, så var min erfaring at dette ikke var noe problem.

 

Om det er mer detaljer du lurer på ved monteringen, så kan du sende meg en IM.

 

Stroem_Skibsplast_655_3_lite.jpg

 

 

Stroem_Skibsplast_655_2_lite.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...