Jump to content

Hva heter båten deres?


Fanafjord

Recommended Posts

Når er du i feil tråd. Du skulle postet i "Latterlige spørsmål..." :lol:

 

Beklager, jeg kunne ikke dy meg.

 

Velkommen til forumet. :flag:

 

Ovenstående (mitt) er vel et eks. på en av typene av svar her, men bare følg med videre her, så vil du få masse gode tips, også henvisninger til samme tema, bl.a. om opprinnelsen til noen av de forskjellige nickene som brukes. :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til Baatplassen.no. Diskusjonen rundt navn er oppe med jevne mellomrom. Det er lange gamle tråder om emnet. Nå er jeg ingen racer på søk, men noen andre kan kanskje spa opp noe. Min båt heter HABRANSA II. Familie på fire: HAllgeir, BRitt, Ane og SAnna, II fordi den er nr 2 i rekken av båter med det navnet.

 

Det er i alle fall en lang tråd her med morsomme navn som: kosta nok, Banken sin, fars vilje, osv osv

Link to post
Share on other sites

..morsomme navn som: kosta nok, Banken sin, fars vilje, osv osv

Har også hørt om "Black Money".

 

Er det ikke riktig at båter er hunkjønn og derfor skal ha kvinnenavn? Jeg har kalt båten opp etter kona. Det gir mengdevis med goodwill, både når det gjelder båten og ellers. :wink:

 

Dessuten mener jeg at en skikkelig båt skal ha navn på treplate. Folie blir feil for meg.

Redigert av NilsPils (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Navn på båten er da ikke harry!? Det viser vel bare at man bryr seg om båten og at den er en del av familien? Hvordan navnet festes på båten er vel alt etter hva som passer på den båten du har, og hva du selv synes er pent. Selv har jeg tenkt å bestille navnet til min båt i folie, det blir vel det fineste jeg kan få til. Har hørt om en kar som fikk en kunstner til å male båtnavnet på skrogsiden i sirlig skrift, men han hadde en dyrere båt enn jeg, for å si det sånn.

Båten min heter, som du ser, Cleopatra. Vi var liksom litt inne på egyptiske navn, ettersom vi kalte vår nyanskaffede hund for Ramses. Ikke så originalt, kanskje, men synes det er et pent navn på en pen båt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Båten vår fekk namnet Phazade, etter ei indisk prinsesse som litt før år 0 skulle ofrast til gudane. Den offisielle grunnen for offeret var at det ikkje hadde kome regn på ei stund, men reelt sett var ofringa ein del av eit statskupp. For ordens skuld, ofringa vart det ikkje noko av, fordi det kom regn i siste liten.:wink:

Link to post
Share on other sites

Takk for masse flott tilbakemelding og riktig gode forslag!

 

Hørte av en seilbåteiger som har kallt båten sin "Don't Panic" og malt det på skroget - opp ned!. Han har visst lest for mye Hitchhikers guide to the Galaxy.

 

Jeg selv syns det er flott med navn av båter tatt fra bøker eller filmer som man har likt spesiellt godt. Norrøn mytologi er ikke så dumt heller. Men Sleipner og Draupner og slikt er for "vanlig".

Link to post
Share on other sites

Prozac

 

Suzuki

 

Her bør det innføres aldersgrense!

 

"Prozac og andre SSRI-medikamenter kan sørge for en formidabel oppsving i humøret til mennesker med depresjoner, og forskerne har ment at stoffene trygt kan brukes av gravide.

 

Men i senere tid har det dukket opp en del foruroligende rapporter. Den siste, som publiseres i ukas utgave av Science, viser at nyfødte mus på normale doser Prozac utvikler seg til engstelige og deprimerte voksne.

 

Det er ingen som vet om stoffene virker likt på mus og menn, men resultatene kan likevel tyde på at unge menneskehjerner slett ikke bør utsettes for lykkepiller."

 

Er du sikker på at du har nådd "sikker" alder?

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Mine to siste båter har begge hatt navnet "Kamelia". Er vel egentlig navnet på en tebusk elns. Syntes navnet var litt sjarmerende og ikke minst ganske så unikt. Iflg. ITU's radioregister finnes kun 5 stk Kamelia i verden, en i Hellas, 2 i Honduras og en i Panama. Jeg har reservert navnet i NOR inntil jeg får registrert båten der.

Link to post
Share on other sites

.....og vår heter MorMajor. Og den finnes det visstnok bare en av i hele universet. :lol:

Bakgrunnen er enkel; jentene våre har kalt rederinnen for MorMajor og undertegnede for FarBazar. Da var ikke båtnavnet så vanskelig. (Hmfr....joda, gummibåten ble FarBazar om dere absolutt må vite det!)

 

ter-av

(OK, FarBazar, da)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...